اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران:

34 درصد از انرژی در بخش صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد

خبرگزاری فارس: نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران گفت: در زمینه مصرف انرژی 24 درصد انرژی در حوزه صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

34 درصد از انرژی در بخش صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدرضا نجفی شب گذشته در نشست مشترک کمیسیون انرژی، نفت و محیط زیست اتاق ایران با فعالان حوزه انرژی استان اصفهان اظهار داشت: در فضای اقتصادی که مصرف انرژی وجود دارد، 38 درصد از انرژی در واحدهای مسکونی و ساختمان‌ها، 34 درصد در صنعت، 20 درصد در صنعت خودرو و بقیه در سایر حوزه‌ها مصرف می‌شود.

وی در ادامه افزود: چهار فاکتور برای مدیریت اصلاح مصرف انرژی لازم است، قیمت انرژی، قوانین، بودجه، پول و امکانات و تجهیزات که به تدریج در بازه‌های مختلف ایجاد می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران بیان داشت: اگر از این فرصت استفاده نکنیم حساسیت خود را از دست می‌دهیم و با مشکلات کنار می‌آییم.

این مسئول گفت: پول و بودجه در اختیار صنعتگران قرار نمی‌گیرد و این مشکلات در حوزه مسکن بیشتر است، صنعتگر حداقل علم را در اختیار دارد در حالی که در حوزه مسکن این‌گونه نیست.

نجفی تصریح کرد: باید محیط کسب و کار را فراتر از آنچه که هست ببینیم و اگر تیم‌های اقتصادی ایجاد شود، می‌توان همکاری‌های خوبی در این زمینه انجام داد.

* صرفه‌جویی یعنی پایین آوردن راندمان ماشین‌آلات

به گزارش فارس، در ادامه نیز نماینده شرکت‌های راه‌سازی و ساختمان‌سازی عنوان کرد: باید در مصرف انرژی صرفه‌جویی کرد و صرفه‌جویی به معنی پایین آوردن راندمان ماشین‌آلات است.

عصرآزاد اذعان داشت: ما مصرف کننده انرژی هستیم و بعد از آزاد شدن قیمت‌های انرژی، در فعالیت‌هایمان با مشکل مواجه شدیم و راندمان کارمان کاهش پیدا کرد.

وی در مورد صرفه‌جویی در مصرف انرژی گفت: صرفه‌جویی در انرژی به معنی بهینه‌سازی نیست بلکه به معنی پایین آوردن راندمان ماشین‌آلات است.

نماینده شرکت‌های راه‌سازی و ساختمان‌سازی متذکر شد: باید تلاش کنیم که مطالب مطرح شده در جلسات، انگیزه‌های اجرایی در بیرون پیدا کند و منجر به کسب نتیجه شود.

انتهای پیام/ن20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول