اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط شرکت ملی سرب و روی ایران صورت می‌گیرد

تصفیه آب‌های آلوده با استفاده از تکنولوژی جدید در استان زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت ملی سرب و روی ایران گفت: آب‌های آلوده با استفاده از تکنولوژی جدید در آینده‌ای نزدیک توسط شرکت ملی سرب و روی ایران تصفیه می‌شود.

تصفیه آب‌های آلوده با استفاده از تکنولوژی جدید در استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، پرویز خسروشاهی ظهر امروز در جلسه کار گروه امور اقتصادی و تولید اظهار داشت: انتخاب تکنولوژی یک الزام و رکن در صنعت سرب و روی به منظور رقابت با کشورهای خارجی است.

وی با اشاره به اینکه برای انجام تحقیقات و مطالعات و تهیه طرح‌‌های مطالعاتی بیش از 100 میلیون تومان هزینه شده است، خاطر نشان کرد: تکنولوژی انتخاب شده برای کاربرد در شرکت ملی سرب و روی ایران آزملت و اینتک است.

مدیرعامل شرکت ملی سرب و روی ایران با بیان اینکه از تکنولوژی اینتک به عنوان تکنولوژی فردا نیز نام برده می‌شود، اضافه کرد: در این تکنولوژی از کم‌ عیارترین خاک‌ها استفاده می‌شود و در این تکنولوژی همه پسماندهایی که به عنوان یک معضل به آنها نگاه می‌شود با استفاده از این تکنولوژی این پسماندها تبدیل به سرمایه بزرگی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه تکنولوژی آزملت نیز راندمان بسیار بالایی دارد، تصریح کرد: در این تکنولوژی از کم عیارترین خاک‌ها استفاده می‌شود.

خسروشاهی با بیان اینکه به منظور انتقال شرکت ملی سرب و روی ایران زمینی را در 62 کیلومتری غرب زنجان تحویل گرفته‌ایم، ادامه داد: یکی از عوامل عدم پیشرفت سریع در انتقال شرکت وجود معارضین بودند که حدود 10 پرونده نیز در این زمینه تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر چاه مورد نیاز در زمین مذکور حذف شده است، یادآور شد: مخزن ذخیره آب و لوله کشی نیز در حال احداث است.

مدیرعامل شرکت ملی سرب و روی ایران به مشخص‌کردن یک منطقه شش هکتاری برای انتقال پسماندهایی که در حال حاضر با وجود تکنولوژی‌های جدید خوراک کارخانه‌ها محسوب می‌شود، اشاره کرد و افزود: اداره‌کل محیط زیست استان زنجان به این محل نظارت دارد.

وی تاکید کرد: پسماندهای شرکت ملی سرب و روی ایران از شهریور ماه سال جاری به محل شش هکتاری مشخص شده منتقل می‌شود.

خسروشاهی با اشاره به اینکه به منظور اجرای طرح و تکنولوژی جدید در شرکت ملی سرب و روی ایران نیازمند 400 میلیارد تومان اعتبار هستیم، تصریح کرد: بخشی از این هزینه‌ها از محل فروش زمین‌های شرکت ملی سرب و روی ایران تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مشکل اصلی شرکت ملی سرب و روی ایران برای آغاز اجرای طرح جدید تامین اعتبارات و هزینه‌ها است، خاطر نشان کرد: اگر تسهیلات مورد نیاز تامین شود، اجرای طرح را آغاز می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی سرب و روی ایران به انعقاد قرارداد و تفاهم‌نامه همکاری با یک شرکت انگلیسی که صاحب تکنولوژی در زمینه تصفیه و پالایش آب و خاک است، اشاره کرد و گفت: این تکنولوژی همه خاک‌ها و آبها را از وجود عناصر آلاینده پاک می‌کند.

وی اظهار داشت: پالایش و تصفیه آب در آینده‌ای نزدیک در استان زنجان آغاز می‌شود و آب دوباره به چرخه طبیعت برمی‌گردد.

همچنین در ادامه این جلسه سرپرست شهرک‌های صنعتی استان زنجان با تاکید بر اینکه واحدهای صنعتی که تاکنون اقدام به گاز رسانی نکرده‌اند اخطار می‌دهیم، اضافه کرد: اگر به اخطار توجه نکنند این واحدهای صنعتی برای دریافت سوخت معرفی نمی‌شوند.

محسن عباسی اظهار داشت: از کل شهرک‌های صنعتی استان زنجان هفت شهرک فاقد گاز هستند و سایر شهرک‌ها گازرسانی شده‌اند.

وی در زمینه خیابان‌ها و معابر شهرک ناجی با اشاره به اینکه معابر و خیابان‌ها تسطیح و زیرسازی شده‌اند، ادامه داد: نقشه‌های شبکه گاز نیز در این شهرک طراحی شده است.

انتهای پیام/خ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول