اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان پایانه‌های شهرداری مشهد:

عملیات احداث زیرساخت پایانه‌های غرب و شرق مشهد اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان پایانه‌های شهرداری مشهد گفت: با اختصاص 20 میلیارد تومان از سوی شهرداری مشهد عملیات احداث و اجرای زیرساخت پایانه‌های غرب و شرق مشهد اجرایی می‌شود.

عملیات احداث زیرساخت پایانه‌های غرب و شرق مشهد اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محسن شریعتی عصر امروز در نشست خبری با بیان اینکه اصلی‌ترین دغدغه شورای شهر، اجرای طرح نیروگاه کوچک در مجموعه پر مصرفی نظیر پایانه‌های شهرداری است، اظهار کرد: 7 میلیارد ریال برای تجهیز پایانه‌های شهرداری به لامپ کم مصرف مورد استفاده قرار گرفته است، بر این اساس با انعقاد قرارداد با بخش خصوصی این نیروگاه با صرف هزینه 5 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و با مجوز وزارت نیرو مراحل ساخت و ساز را طی می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه هزینه‌های نگه‌داری و خدمات این سازمان بسیار زیاد است، افزود: با توجه به هدفمندی یارانه‌ها، در سال جاری بیش از یک میلیارد و 350 میلیون تومان صرف هزینه‌های جاری و انرژی این سازمان شده است.

شریعتی ادامه داد: قیمت تمام شده هزینه برای هر مسافر 500 ریال درآمد، 2 هزار و 960 ریال هزینه و 2 هزار و 460 ریال یارانه از سوی شهرداری است و اگر کمک شهرداری نباشد امکان ادامه حیات برای این سازمان وجود ندارد.

وی ضمن اشاره به اینکه، این هزینه‌ها فقط هزینه جاری است و شامل زیرساخت‌ها نمی‌شود‌، گفت: 60 درصد فضای پایانه‌های استان با آبیاری تحت فشار آبیاری می‌شود که این رقم در سال 91-90 در حال افزایش است.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های شهرداری مشهد هم‌چنین با اشاره به اینکه سال جاری 10 درصد رشد سفر به مشهد را شاهد بودیم، گفت: در سال 90 بیش از 26 میلیون و 220 هزار نفر به مشهد سفر کرده‌اند که این رقم در سال 89، 25 میلیون و 116 هزار نفر بوده است که نسبت به سال جاری رشد 10 درصدی را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: بر این اساس 70 درصد مسافرت‌ها به داخل استان و مابقی به خارج استان صورت گرفته است، هم‌چنین در برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، پایانه‌ها به صورت منطقه‌ای (غرب و شرق) تفکیک و ساخته می‌شود.

وی با اذعان بر اینکه برای توسعه و انتقال پایانه‌ها 20 میلیارد تومان بودجه از سوی شهرداری برای خرید فضا و مطالعات اجرایی در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: جابه‌جایی مسافر توسط 13 اتوبوس ناوگان حمل و نقل با یک فروند هواپیما قابل قیاس است به طوری که میزان تاخیر در این سفرها کاهش و میزان پاسخ‌گویی مسئولان افزایش داشته است.

در ادامه این جلسه معاون سازمان پایانه‌های شهرداری مشهد نیز گفت: پس از پایانه مسافربری هند، مشهد با 100 هزار نفر مسافر دومین پایانه مسافربری در جهان به لحاظ جابه‌جایی مسافر است.

سیدامیر حسینی افزود: مساحت پایانه فعلی 45 هزار مترمربع و زمین آن 52 هکتار است که بیش از 130 دوربین در سطح پایانه کنترل فضا را در اختیار دارد.

وی اظهار داشت: براساس طرح نظرسنجی در نوروز بالاترین میزان رضایتمندی از نوع برخورد راننده و مهماندار اتوبوس و پایین‌ترین میزان رضایتمندی از نحوه پذیرایی و اطلاع‌رسانی بوده است، هم‌چنین در این طرح نظرسنجی بالاترین میزان رضایتمندی مربوط به نظافت و بهداشت پایانه است.

حسینی از طرح مشترک با آستان قدس خبر داد و افزود: ایجاد پایگاه مشاوره خانواده و پاسخ‌گویی به مسائل با همکاری آستان قدس رضوی، برپایی نمایشگاه دائمی کتاب و سیستم اینترنت وایرلس رایگان از دیگر اقدامات طرح تابستانه است.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول