اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان خبر داد

اجرای طرح جامع پایانه مرزی آستارا

خبرگزاری فارس: مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان از اجرای طرح جامع پایانه مرزی آستارا با اعتباری بالغ بر 53 میلیارد ریال خبر داد.

اجرای طرح جامع پایانه مرزی آستارا

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سبحان‌الله علیپور ظهر امروز در نشست پیگیری پروژه پایانه مرزی آستارا اظهار کرد: شهرستان مرزی آستارا دارای اهمیت راهبردی برای استان و کشور بوده و در سال تولید ملی،حمایت از کار و سرمایه ایرانی، این پروژه با شدت بیشتری برای اجرایی شدن پیگیری می‌شود.

وی از تشکیل کمیته ویژه‌ برای تسریع در آماده‌سازی قبل از اجرای طرح جامع پایانه مرزی آستارا خبر داد و افزود: گمرک، فرمانداری و اداره‌های مربوطه شهرستان آستارا عضو این کمیته هستند.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان، اعتبار اجرای این طرح را 5 میلیارد و 300 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: پس از برگزاری مناقصه و عقد قرارداد با پیمانکار طرح مذکور در مدت 24 ماه اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح مذکور منوط به اقدام‌های اجرایی در راستای توسعه محیطی فضای موجود برای پایانه مرزی است،گفت: با توجه به جلسه ویژه رسیدگی به نحوه اجرای طرح جامع فرمانداری و گمرک آستارا  اقدام‌های لازم برای اجرای این پروژه بزرگ را پیگیری می‌کنند.

علیپور هدف از اجرای طرح پایانه مرزی را کاهش زمان توقف مسافران در مرزها و تسهیل در ترانزیت کالا دانست و خاطرنشان کرد: سال گذشته 16 هزار و 458 تن ترانزیت ورودی و 46 هزار و 536 تن ترانزیت خروجی پایانه مرزی آستارا بوده است.

وی اضافه کرد: در این مدت 328 هزار و 591 مسافر از مرز آستارا وارد کشور شده و 34هزار و 134 هزار نفر از این مرز تردد خروجی داشته‌اند.

این مسئول، عمده واردات مرزی آستارا را تخته، آهن‌آلات و کالای کشاورزی و دامی عنوان کرد و یادآور شد: دیگر محصولات مهم صادراتی نیز شامل کالای کشاورزی و دامی، سیمان و محصولات شیمیایی است.

وی، داشتن تشکل‌های صنفی در بخش حمل و نقل کالا و مسافر، وجود نیروی انسانی جوان و تحصیلکرده فعال و جوان در استان، وجود جاذبه‌های گردشگری و تاریخی و ارتباط نزدیک حمل و نقل جاده‌ای در توسعه و قرار گرفتن در مسیر کریدور شمال-جنوب را از مهم‌تر‌ین فرصت‌ها و قابلیت‌های توسعه بخش حمل و نقل گیلان ذکر کرد.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول