اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خبر داد

تجهیز پایانه‌های کشور به سامانه درگاه ملی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از تجهیز تمام پایانه‌های اصلی به سامانه درگاه ملی تا پایان شهریور سال جاری در کشور خبر داد.

تجهیز پایانه‌های کشور به سامانه درگاه ملی

شهریار افندی‌زاده‌زرگری در حاشیه سفر خود به گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اولویت‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سال جاری اظهار داشت: بهسازی و روکش آسفالت راه‌های اصلی و شریانی محور نخست فعالیت‌های این سازمان در کشور است.

وی ادامه داد: امسال روکش آسفالت حدود 8 هزار کیلومتر از راه‌های اصلی شامل آزادراه، بزرگراه و راه‌های اصلی با توجه به وضعیت زمستان سخت سال گذشته در دستور کار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور قرار دارد.

افندی‌زاده‌زرگری با بیان اینکه تجهیزات ایمنی مانند استفاده از گاردریل، نیوجرسی‌، علائم و خط‌کشی برای حدود پنج تا 10 هزار کیلومتر از راه‌های کشور متناسب با وضعیت آنها در سال جاری انجام می‌شود، افزود: خط‌کشی و نصب علائم در جاده‌ها بیشتر انجام می‌شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به تجهیز 2 هزار و 200 کیلومتر از راه‌های کشور به دوربین‌های ثبت تخلف در سال جاری اشاره کرد و گفت: بهره‌برداری از دوربین‌های مذکور در اختیار پلیس قرار می‌گیرد تا بتواند کنترل لازم در بحث مدیریت سرعت را انجام دهد.

وی با اشاره به 12 مرکز مدیریت راه‌های کشور، تصریح کرد: امسال امیدواریم بتوانیم مدیریت راه‌های کشور را به 24 مرکز در استان‌ها افزایش دهیم.

به گفته افندی‌زاده‌زرگری، نصب حداقل 100 دوربین از 227 دوربین نظارت در برنامه توسعه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار دارد.

این مسئول با بیان اینکه تمام شرکت‌های حمل و نقل مسافری اتوبوسرانی از ابتدای سال جاری دارای رتبه پنج هستند، ابراز داشت: رتبه‌بندی سه و چهار شرکت‌های حمل و نقل مسافری متناسب با میزان خدمات ناوگان، دفاتر، استفاده از فناوری، رضایت مسافر و بحث‌های ایمنی در اختیار استان‌ها قرار گرفته است ضمن اینکه رتبه‌بندی دو و یک شرکت‌های مذکور پس از تایید استان‌ها در مرکز بررسی می‌شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از تجهیز تمام پایانه‌های اصلی به سامانه درگاه ملی تا پایان شهریور سال جاری در کشور خبر داد و عنوان کرد: 23 پایانه اصلی کشور مجهز به سامانه الکترونیکی توزیع بار می‌شود و سازمان می‌تواند میزان بار را از طریق سامانه رصد کند.

وی با بیان اینکه اگر اطلاعات دیگر وزارتخانه‌ها در اختیار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار گیرد می‌توان اطلاعات را با ناوگان حمل و نقل بار هماهنگ کرد، گفت: ناوگان حمل و نقل بار را می‌توان به طرف کاهش یک‌سر خالی، کاهش بارهای مضاعف و کاهش توقف در ترمینال‌ها و بنادر هدایت کرد.

افندی‌زاده‌زرگری بحث ایمنی را از جمله فعالیت‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای عنوان کرد و یادآور شد: سال گذشته حدود 15 درصد کاهش تلفات در سوانح رانندگی مربوط به برون‌شهری و روستایی داشتیم و امسال با توجه به اینکه قانون برنامه توسعه 10 درصد را پیش‌بینی کرده، کاهش 15 درصدی را در دستور کار داریم.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هماهنگی با ارگان‌های مختلف، استفاده از سیستم‌های هوشمند و دوربین‌های ثبت تخلف، مدیریت علائم و گاردریل‌ها و همچنین ایمنی شرکت‌های مسافری به‌ویژه اتوبوس‌ها و کامیون‌ها با کمک صنوف و انجمن‌ها را از جمله مواردی عنوان کرد که در بحث ایمنی جاده‌ها در سال جاری در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: امیدواریم امسال مانند سال 90 بتوانیم در کاهش حداقل 10 درصدی تلفات جاده‌ای موفقیت داشته باشیم، اما هدف ما کاهش 15 درصدی است.

افندی‌زاده‌زرگری با تاکید بر توسعه ترانزیت در کشور، خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود 10 میلیون و 130 هزار تن کالا از طریق ترانزیت در کشور جابه‌جا شد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، 91 درصد جابه‌جایی کالا از طریق جاده‌ها و 9 درصد را از طریق راه‌آهن اعلام کرد و افزود: امسال امیدواریم ترانزیت کالا حداقل به 12 میلیون تن برسد.

این مسئول با اشاره به اینکه 85 تا 90 درصد ترانزیت کالا را از طریق جاده پیش‌بینی کرده‌ایم، اضافه کرد: سال گذشته با توجه به قانون برنامه توسعه بیش از 25 درصد رشد داشتیم و امیدواریم این رقم امسال نیز افزایش پیدا کند.

افندی‌زاده‌زرگری تشکیل کارگروه ترانزیت در سه سال گذشته را سبب رشد 75 درصدی ترانزیت کالا در کشور دانست و اذعان داشت: یکی از فعالیت‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بحث ترانزیت است و تلاش می‌شود پایانه‌های مرزی و راه‌های منتهی به مرزها توسعه پیدا کند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از ایجاد سامانه با هماهنگی گمرک و ناجا خبر داد و متذکر شد: نصب این سامانه امکان رصد کامیون‌های ترانزیتی و عبوری از پایانه و... را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/ن10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول