اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اجرای طرح شبنم

واردات پنج قلم جنس خارجی در کهگیلویه و بویراحمد ممنوع شد

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اعلام خبر اجرای طرح شبنم در این استان گفت: واردات و فروش جنس خارجی در پنج قلم کالا به جز کالاهای موجود در بازار ممنوع شده است.

واردات پنج قلم جنس خارجی در کهگیلویه و بویراحمد ممنوع شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، اکبر نیکزاد ظهر امروز در نشست کمیسیون اصلی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: طرح شبنم که در آن اجناس خارجی موجود در بازار کددار می‌شوند می‌تواند قدم مؤثری در جلوگیری از واردات کالا، قاچاق و حمایت از تولید داخل باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد این طرح را سنگین خواند و افزود: این کار هم سنگین است و هم مهم که لازم است همه ما دست به دست هم دهیم تا این طرح به خوبی در این استان اجرا شود.

نیکزاد در توضیح جزئیات این طرح گفت: در طرح شبنم کالاهای مشمول در حوزه کالاهای پزشکی، رایانه و متعلقات، لوازم خانگی، مواد بهداشتی و آرایشی و اسباب‌بازی‌ها که تولید داخل نیستند در بازار با برچسب کددار شناسایی می‌شوند تا دیگر مغازه‌داران و فروشندگان به جز این کالاها، کالای خارجی دیگری را وارد نکنند.

وی با تاکید بر مهم بودن این کار بیان کرد: اگر سازمان صنعت، تجارت و معدن در گام نخست نتواند به درستی عمل کند بدون شک این طرح به نتیجه نخواهد رسید.

مقام ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بعد از اجرای این طرح اگر دستگاه‌های متولی با کالای خارجی فاقد این برچسب مواجه شدند می‌توانند فرد متخلف را به مراجع قضایی معرفی کنند تا منجر به صدور رای شود.

وی به مسئولان سازمان صنعت و معدن توصیه کرد تا از صاحب هر مغازه‌ای که کالاهای آن شناسایی می‌شوند یک امضا بگیرند تا عدم خریداری و فروش کالاهای خارجی به جز کالاهای موجود فعلی تعهد‌آور باشد و بعد از آن عذری نباشد.

*اگر به وظایف خود عمل نکنیم این طرح به نتیجه نمی‌رسد

نیکزاد در بخش دیگری از صحبت‌هایش به اهمیت مبارزه با قاچاق کالا و ارز  اشاره کرد و گفت: تقریبا اهمیت این مبارزه برای همگان روشن است و همه می‌دانند که قاچاق کالا چه ضربه‌ای را به اقتصاد و اشتغال این مملکت وارد می‌کند.

نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: اگر همه ما مسئولان به وظایف خود در موضوع قاچاق کالا به درستی عمل کنیم، ثمرات آن را به وضوح در اقتصاد و همه حوزه‌ها خواهیم دید.

نیکزاد کیفیت اجناس و تلاش برای افزایش آن را تنها راه عرض اندام و بازارپسندی کالای ایرانی در بازار داخل و خارج دانست.

وی با اشاره به ریاست سازمان صدا و سیما بر کمیته تبلیغات کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خاطرنشان کرد: رسالت صدا و سیما برای آشنایی مردم با جنس تولید داخل و کیفیت آن در مقایسه با جنس‌های بی‌کیفیت خارجی، بسیار سنگین است که باید اقدامات این رسانه ملی در این زمینه شروع شود.

به گزارش فارس در این نشست، تعطیلی پاسگاه پل بریم باشت که در راه ترانزیتی یاسوج به استان‌های جنوبی قرار داشت، افزایش 59 درصدی قاچاق کالا در این استان، دستگیری هزار و 667 نفر در ارتباط با قاچاق، سودهای کلان برخی افراد از قاچاق سوخت در جایگاه‌ها، از سوی دیگر اعضای کمیسیون اصلی مبارزه با قاچاق کالا و ارز مطرح شد.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول