اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کردستان

برخورد با عرضه‌کنندگان کالای قاچاق تشدید می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه کالای فاقد کد رهیگیری کالای قاچاق محسوب می‌شود، از برخورد قاطع با عرضه‌کنندگان این کالاها در استان خبر داد.

برخورد با عرضه‌کنندگان کالای قاچاق تشدید می‌شود

سیروس شاه‌غیبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با بیان اینکه کالاهای مشمول کد رهگیری شامل کالاهای مرحله اول طرح شبنم هستند، گفت: با توجه به مصوبه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، واردات، عرضه و فروش کالاهای گروه الف هدف شامل انواع وسایل خانگی، تجهیزات پزشکی، رایانه و ملحقات آن، انواع اسباب‌بازی، آرایشی، مکمل‌های دارویی و... است.

شاه‌غیبی یادآور شد: از ابتدای آبان‌ماه 1390 مبادله کالاها منوط به دریافت کد رهگیری شبنم شده و واردکنندگان مجاز ملزم به نصب این کد قبل از عرضه در بازار هستند.

وی همچنین گفت: از 20 خردادماه جاری کالاهای فاقد برچسب شبنم از لیست مذکور، در سطح بازار به‌عنوان کالای قاچاق تلقی و بازرسان مکلف به برخورد با متخلفین و جمع‌آوری این گونه کالاها شده‌اند.

با توجه به درخواست اتحادیه‌ها و اصناف مربوطه مبنی بر امکان اختصاص برچسب شبنم به کالاهای موجود در بازار که از مسیرهای قانونی وارد کشور شده‌اند، مقرر شده تنها در فرصت اعلام شده از سوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و متقاضیان (صاحبان کالاهای مجاز در سطح بازار) با ارائه مدارک برای دریافت تائیدیه مراجعه کنند.

انتهای پیام/صا30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول