اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه داران اتومبیل رشت:

بانک‌های دولتی نمایشگاه‌داران اتومبیل را به رسمیت بشناسند

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران اتومبیل رشت گفت: بانک‌های دولتی نمایشگاه‌داران اتومبیل را به رسمیت بشناسند.

بانک‌های دولتی نمایشگاه‌داران اتومبیل را به رسمیت بشناسند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، داود ناطق عصر امروز در جلسه اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران اتومبیل رشت با اشاره به مشکلات این صنف اظهار کرد: نمایشگاه‌داران اتومبیل مبلغ اصلی مالیات بر درآمد خود را به سازمان امور اقتصادی و دارایی استان پرداخت می‌کنند و به دلیل وجود تعامل دو طرفه، ممیزین و سر ممیزین در سال‌های گذشته بیان می‌کردند پرداخت جرایم مالیاتی اجباری نبوده و از طرف دولت بخشیده می‌شود اما با گذشت چند سال مبلغ جرایم مالیاتی سال‌های گذشته که رقم بالایی است بر اصل مالیات پرداختی نمایشگاه‌داران اضافه می شود که نمایشگاه‌داران توانایی پرداخت آن را ندارند.

وی با بیان اینکه پرداخت جرایم مالیاتی مشکل 80 درصد کل صنوف است، اضافه کرد: نمایشگاه داران اتومبیل به دلیل عدم توانایی در پرداخت جرایم مالیاتی سال‌های گذشته به سازمان امور مالیاتی، اقتصادی و دارایی استان نامه‌نگاری کرده و تقاضای بخشودگی جرایم مالیاتی می‌کنند که پس از رفت و آمد به این سازمان، مسئولان مربوطه اعلام می‌کنند که دستورالعمل بخشودگی جرایم مالیاتی باید از تهران استعلام شود و پس از گذشت دو ماه از تهران دستورالعملی مبنی بر اینکه رفع این مشکل از اختیارات سازمان امور اقتصادی و دارایی همان استان است، صادر می‌شود.

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران اتومبیل رشت خاطرنشان کرد: امیدواریم مدیران و مسئولان سازمان امور اقتصادی و دارایی استان از اختیارات خود برای برطرف کردن این مشکل استفاده کنند تا تمام اصناف بتوانند با پرداخت بدهی، پرونده خود را شفاف کنند زیرا پرداخت مالیات بر درآمد یکی از وظایف هر فرد صنفی است که باید از طرف صنوف پرداخت شود.

وی، حمایت ارگان‌های دولتی مانند شهرداری را نسبت به صنف نمایشگاه‌داران اتومبیل مثبت ارزیابی کرد و افزود: از آنجا که صنف نمایشگاه‌داران اتومبیل بالاترین عوارض شغلی را به شهرداری پرداخت می‌کنند طبق توافقنامه 5795/230 مورخ 29 آبان سال 89 شورا و شهرداری شهر رشت با مجمع امور صنفی، شهرداری موظف به دریافت عوارض شغلی و صدور نامه برای صنوف است اما گاهی اوقات سلیقه‌ای عمل کردن برخی از شهرداری‌ها مشکلاتی را برای صنوف ایجاد می‌کند.

ناطق، به تاثیر هدفمندی یارانه‌ها و سهمیه‌بندی بنزین در خرید و فروش اتومبیل اشاره کرد و گفت: هدفمندی یارانه‌ها و سهمیه‌بندی بنزین چالش‌ها و مشکلاتی را برای نمایشگاه‌داران اتومبیل در امر خرید و فروش خودرو ایجاد کرده است.

وی، در باره تعامل بانک‌ها با صنف نمایشگاه‌داران اتومبیل اذعان کرد: مسئولان بانک‌ها برای پرداخت وام به متقاضیان خرید خودرو، پول آنها را به مدت مصوب در بانک مسدود و متقاضیان دریافت وام را ملزم به اخذ فاکتور از نمایندگی‌ها کرده و حواله را در وجه یکی از نمایندگی‌ها صادر می‌کنند که در این صورت خریدار ملزم به خرید خودرو از نمایندگی مطابق با میزان وام دریافتی می‌شود.

این مسئول ادامه داد: در صورت نبودن خودروی مورد نظر خریدار در نمایندگی، خریدار خودروی دیگری را می‌خرد و با ضرر آن را در بازار آزاد فروخته تا بتواند اتومبیل مورد نظر خود را تهیه کند.

وی، تصریح کرد: در صورت ایجاد تعامل بین بانک‌ها و نمایشگاه‌داران اتومبیل، بانک‌ها می‌توانند با به رسمیت شناختن نمایشگاه داران فاکتور آنها را قبول کرده تا خریداران هم بدون ضرر اتومبیل دلخواه خود را از نمایشگاه‌ها تهیه کنند.

ناطق اضافه کرد: امیدواریم بانک‌های دولتی نمایشگاه‌داران اتومبیل را به رسمیت بشناسند و برای نمایشگاه‌دارانی که دارای پروانه کسب 10 ساله و مالک مکان هستند تسهیلاتی را مد نظر قرار دهند.

وی، درباره برگزاری کلاس‌های آموزشی برای نمایشگاه‌داران اتومبیل افزود: با تعاملی که شورای اصناف کشور با مجمع امور صنفی داشتند کلاس‌های آموزشی با دوره‌های کوتاه مدت برای آموزش‌های لازم نمایشگاه‌دارانی که دارای پروانه کسب هستند در مجمع امور صنفی برگزار شده است.

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران اتومبیل رشت، یادآور شد: با همت معاون آموزش دادگستری استان کلاس‌هایی برای آموزش کامل، آشنایی با وظایف و مسائل تخصصی و حقوقی برای نمایشگاه دارانی که پروانه کسب دارند برگزار می‌شود و در پایان دوره آموزشی با برگزاری آزمون برای افراد آموزش دیده، گواهینامه مسائل حقوقی از سوی دادگستری استان صادر و به آنها اعطا می‌شود.

وی با قدردانی از اداره نظارت بر اماکن عمومی، خاطرنشان کرد: اداره نظارت بر اماکن عمومی برای صدور پروانه از لحاظ تایید مکان، کنترل ترافیک و بررسی صلاحیت فردی متقاضیان پروانه کسب، همکاری نزدیک و تنگاتنگ با اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل را دارند تا جایی که پرسنل اداره نظارت بر اماکن عمومی بعد از ظهرها هم برای سرکشی و ساماندهی نمایشگاه‌ها با این صنف همکاری می‌کنند.

ناطق، برقراری امنیت شغلی و ساماندهی زیر مجموعه‌های صنف نمایشگاه‌داران، تعامل اداره‌های دولتی مانند اداره صنعت، معدن و تجارت، مجمع امور صنفی، اداره نظارت بر اماکن عمومی، سازمان امور اقتصادی و دارایی و شهرداری را با اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل، صدور پروانه کسب دایم و موقت برای متقاضیان را از وظایف این اتحادیه برشمرد.

وی، تعداد اعضای صنف نمایشگاه‌داران اتومبیل را 242 نفر ذکر کرد و افزود: از این تعداد، 210 نفر دارای پروانه کسب دایم و 15 نفر دارای پروانه موقت و بقیه نیز در شرف اخذ پروانه دایم هستند.

به گفته این مسئول، صاحبان جرثقیل‌، لودر و گریدر، پارکینگ، وانت‌بارهای درون شهری و آژانس‌های وانت‌بارها، پیک موتوری، اتوبوس و مینی‌بوس‌های درون شهری، شرکت‌های لیزینگ و نمایندگی‌های رشت و حومه از صنف‌های زیر مجموعه اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل رشت محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول