اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صنعتگران کردستانی مطرح کردند

عدم حمایت بانک‌ها و مسئولان از صنایع کردستان

خبرگزاری فارس: صنعتگران و تولیدکنندگان کردستانی در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان از عدم همکاری بانک‌های عامل و حمایت مسئولان از صنایع کردستان، اعلام نارضایتی کردند.

عدم حمایت بانک‌ها و مسئولان از صنایع کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ظهر امروز جمعی از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران استان کردستان به منظور انسجام‌بخشی در حوزه فعالیت‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری در استان و تحقق منویات مقام معظم رهبری در سال‌جاری با حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌شاهرودی نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان دیدار کردند.

خسرو محمودی رئیس شرکت ادیب کردستان و از جانبازان هشت سال دفاع مقدس در این دیدار با بیان برخی از مشکلات و دغدغه‌های تولیدکنندگان و صنعتگران کردستانی، اظهار کرد: تولیدکنندگان کردستانی با دست خالی و با ایثار و از خودگذشتگی فراوان با تمام توان برای نیل به اهداف والای نظام مقدس اسلامی و تحقق منویات مقام معظم رهبری وارد عرصه جهاد اقتصادی شده‌اند.

وی افزود: بدهی‌های معوقه بانکی و افزایش چندین برابری بهره تسهیلات اعطایی، عدم همکاری سیستم بانکی در ارائه تسهیلات مناسب و به‌موقع به سرمایه‌گذاران، مشکلات بیمه‌ای و مالیاتی، عدم پیگیری و تعیین تکلیف واحدهای راکد و مشکل‌دار شهرک‌های صنعتی از سوی مسئولان، عدم حمایت‌های قانونی و مالی دولت به سرمایه گذاران از جمله مهم‌ترین مشکلات و مسائلی است که سرمایه‌گذاران و تولید‌کنندگان کردستانی با آن مواجه هستند.

محمودی تصریح کرد: در جریان سفر رئیس‌جمهوری به استان کردستان شاهد وعده‌هایی از سوی وی در خصوص حمایت از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران استان بودیم که تاکنون این مهم محقق نشده‌ است و بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی استان با مشکلات عدیده مالی دست‌ و‌ پنجه نرم می‌کنند.

وی با اشاره به مشکلات دست و پا گیر در ارائه تسهیلات بانکی و عدم شفافیت در این حوزه برای فعالان بخش تولید و صنعت در استان افزود: متأسفانه رابطه‌بازی و پرداخت اعتبارات و تسهیلات به افرادی خاص توسط بانک‌های عامل و عدم همکاری درست و منطقی از سوی بانک‌های عامل برای تسهیل فعالیت تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران در نقاط مختلف استان زمینه را برای ورشکستگی بسیاری از واحدهای صنعتی و تولیدی استان فراهم کرده‌ است.

محمودی با هشدار نسبت به تداوم این روند ناصحیح، اظهار کرد: هم‌اکنون بسیاری از واحدهای صنعتی و تولیدی بزرگ استان نیز با این مشکلات مواجه شده و در صورت عدم چاره‌اندیشی به‌موقع شاهد ورشکستگی بسیاری از واحدهای صنعتی و تولیدی در استان خواهیم بود.

محمدعلی مهدی‌عراقی رئیس شرکت سنگ‌های ساختمانی حکاک قروه نیز در این نشست از عدم توجه مسئولان و متولیان امر در این حوزه و نبود نظارت و فعالیت مستمر در خصوص ارائه تسهیلات بانکی و رفع مشکلات و موانع پیش‌روی صنعتگران برای بهره‌مندی از تسهیلات بانکی به‌عنوان عواملی یاد کرد که همه بخش‌های تولیدی استان را در معرض خطر قرار داده است.

وی افزود: استان کردستان از لحاظ منابع زیرزمینی و مواد معدنی جزو استان‌های غنی و برخوردار کشور به‌شمار می‌آید اما تاکنون فقط 10 الی 20 درصد این ظرفیت بهره‌برداری شده‌ است و با حمایت‌های مسئولان و فراهم‌کردن زمینه‌های لازم برای فعالیت بخش خصوصی در این عرصه شاهد رفع بسیاری از مشکلات و دغدغه‌ها در حوزه اشتغال و سرمایه‌گذاری در استان خواهیم بود.

حامد قادرزاده عضو شورای علمی و راهبری دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در استان کردستان نیز در این جلسه تاکید کرد: ایجاد باور اقتصادی در کشور و به‌ویژه در استان کردستان و این نگرش که مسائل اقتصادی با دانش و علم اقتصاد قابل حل است، راهکاری بسیار کم هزینه و عملی است که باید بیش از گذشته به آن توجه داشت.

وی با انتقاد شدید از نگرش نظارت و کنترل و همچنین بدون توجیه در سیستم بانکی استان کردستان، از آن به‌عنوان مشکل اصلی در حوزه تولید و سرمایه‌گذاری نام برد و یادآور شد: انقباض سیستم بانکی استان کردستان عملا در عرصه سرمایه گذاری‌ها رکودی جدی در استان به بار آورده است.

انتهای پیام/ع10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول