اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت اسناد و املاک کردستان خبر داد

وصول 280 میلیارد ریال مطالبات بانکی/ ثبت 996 شرکت تجاری در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت اسناد و املاک کردستان از وصول بیش از 278 میلیارد ریال مطالبات بانکی در سال گذشته در این استان خبرداد.

وصول 280 میلیارد ریال مطالبات بانکی/ ثبت 996 شرکت تجاری در کردستان

امیر جوان‌کیا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: وصول معوقات بانکی یکی از چالش‌های مهم در سیستم بانکی است که وصول این معوقات از فعالیت‌های موثر و مهم در شعبات اجرای اسناد رسمی است.

وی تصریح کرد: ادارات ثبت اسناد از طریق مجاری تعریف شده قانونی نسبت به وصول معوقه‌های بانکی اقدام می‌کنند.

وی بیان داشت: در سال گذشته 278 میلیارد و 198 میلیون و 404 هزار ریال مطالبات بانک‌های خصوصی و دولتی در اداره ثبت اسناد و املاک استان وصول شد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک کردستان با اشاره به رشد میزان مطالبات بانک‌ها، عنوان کرد: میزان وصول مطالبات بانک‌ها در سال 89 بیش از 205 میلیارد و 454 میلیون ریال بود که این میزان در سال 90 افزایش قابل توجهی داشت.

جوان‌کیا به میزان درآمد اجرا، حاصله و مازاد در سال گذشته اشاره کرد و بیان داشت: درآمد اجرا در اداره کل ثبت اسناد استان در سال 90، 16 میلیارد و 652 میلیون و 940 هزار ریال بوده است.

وی ادامه داد: میزان درآمد حاصله این اداره کل 62 میلیارد و 527 میلیون و 895 هزار ریال و مازاد درآمد هم 23 میلیارد و 419 میلیون و 871 هزار ریال است.

وی با اشاره به تعداد شرکت‌ها و تعاونی‌های ثبت شده در سال گذشته گفت: 996 شرکت تجاری و تعاونی در طول سال 90 در استان به ثبت رسید.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک کردستان همچنین تغییرات ثبت شده شرکت‌های استان را در طول سال گذشته 3 هزار و 148 مورد عنوان کرد.

جوان‌کیا در پایان تعداد اسناد مالکیت صادر شده در سال گذشته را 24 هزار و 425 فقره ذکر کرد و اظهار داشت: در سال 90، 21 هزار و 371 سند تک برگ در استان صادر شد.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول