اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور شعب بانک صادرات مازندران خبر داد

مهلت یک ماهه بانک صادرات به بدهکاران بخش تولید

خبرگزاری فارس: مدیر امور شعب بانک صادرات مازندران از فرصت یک ماهه بانک صادرات به بدهکاران بخش تولید و صنعت خبر داد و گفت: این افراد تا پایان خردادماه وقت دارند نسبت به پرداخت بدهی‌های خود اقدام کنند.

مهلت یک ماهه بانک صادرات به بدهکاران بخش تولید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر باب‌الله نوری بعد از ظهر امروز در یازدهمین جلسه کارگروه اشتغال شهرستان بهشهر با اشاره به آمار نگران‌کننده بیکاری در بهشهر اظهار داشت: اگر می‌خواهیم بیکاری را حل کنیم نیاز به آرزو نیست بلکه باید اراده کنیم و شروعش از همین لحظه باشد.

وی افزود: رشد و پیشرفت خوب است اما توسعه بسیار عالی است؛ توسعه نیاز به برنامه‌ریزی دارد. نیاز به مسئولان سِمج، پیگیر و اعتقادی دارد که برای خدمت به مردم بدوند.

نوری با بیان اینکه تولیدکنندگان و صنعتگران ما نیاز به حمایت و پشتیبانی دارند خبر خوشی را برای این افراد داشت و آن اینکه اقدامات قانونی علیه بدهکاران بخش تولید و صنعت، تا پایان خردادماه امسال متوقف شده تا آنها دغدغه نداشته باشند.

وی افزود: تولیدکنندگان و صنعتگرانی که معوقات بانکی دارند می‌توانند برای تعیین تکلیف و دریافت اطلاعات بیشتر به واحد حقوقی بانک‌های صادرات مراجعه کنند.

این مسئول از ارائه خدمات مشاوره رایگان بانک صادرات در روزهای سه‌شنبه از ساعت 8 تا 12 خبر داد و گفت: یکی از مشکلات صنعتگران، نداشتن مشاوران بانکی خوب و یا استفاده از تسهیلات برای سرمایه در گردش است، عده‌ای سرمایه را در جای دیگر غیر از محل اجرای طرح می‌برند یا نمی‌دانند برای پیگیری کار، چه کنند.

نوری مشکلات بخش صنعت را یک مشکل جهانی عنوان و خاطر نشان کرد: نباید سرمایه‌گذاران را رها کنیم و اعتقاد نداریم یک تولید‌کننده به خاطر طلب بانکی روانه زندان شود یا مال او به تملک بانک درآید؛ بلکه باید به او فرصت بدهیم تا مشکلاتش را حل کند.

* پرداخت 124500 میلیارد ریال تسهیلات در سال 90

وی در بخش دیگری از سخنان خود به آمار قابل ملاحظه‌ای از معوقات بانکی و تسهیلات بانکی بانک صادرات مازندران به مشتریان خود اشاره کرد.

مدیر امور شعب بانک صادرات مازندران تصریح کرد: در سال 89 کل معوقات شبکه بانکی استان، 8 هزار و 700 میلیارد ریال بود که با رشد 61 درصدی به 15 هزار و 800 میلیارد ریال در سال 90 رسید همچنین این رقم در یک ماهه فروردین 91 به 16 هزار و 500 میلیارد ریال افزایش یافت.

نوری در ادامه گفت: در همین وضعیت بسیار بد، مدیران استان تصمیم گرفتند اقدامات قانونی علیه تولیدکنندگان و صنعتگران را تا پایان خرداد ماه متوقف کنند.

وی میزان تسهیلات بانک صادرات استان مازندران به مشتریان را 124 هزار و 500 میلیارد ریال در سال 90 اعلام کرد در حالی‌که همه منابع مالی بانک صادرات استان تنها 75 هزار و 500 میلیارد ریال بود یعنی بیش از سقف موجود به مشتریان تسهیلات پرداخت شد.

این مسئول در پایان سخنان خود اظهار داشت: مجموع منابع شهرستان بهشهر در سال گذشته 766 میلیارد ریال بود اما برای حمایت از مشتریان به ویژه حل نگرانی‌های بخش صنعت و تولید، یک‌هزار و 40 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول