اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شبکه بهداشت شهرستان نور خبر داد

پایان خرداد آخرین مهلت سرشماری پزشک خانواده در نور

خبرگزاری فارس: معاون شبکه بهداشت نور پایان خرداد ماه را آخرین مهلت سرشماری خانوارهای شهری نور ذکر کرد.

پایان خرداد آخرین مهلت سرشماری پزشک خانواده در نور

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، علیرضا جلالی ظهر امروز در جلسه شورای سلامت این شهرستان با اعلام آمارهایی از وضعیت اعتیاد، میزان مصرف مواد مخدر، طلاق، خودکشی‌ها و... بیان داشت: 9 درصد دانش‌آموزان دبیرستانی از سن شش سالگی استعمال سیگار را تجربه کردند.

وی با اعلام رشد رو به افزایش اعتیاد در کشور و میزان مصرف مواد مخدر به ویژه مواد مخدر صنعتی، یکی از راه‌های کاهش این موارد را جلوگیری از توزیع مواد دخانی به ویژه قلیان در اماکن عمومی ذکر کرد.

معاون شبکه بهداشت و درمان نور از افزایش تعداد خانم‌های مصرف‌کننده ابراز نگرانی کرد و افزود: بیشترین سن مصرف‌کننده افراد 25 تا 34 سال هستند.

این مسئول افزایش خودکشی‌ها را نیز نگران‌کننده دانست و گفت: سالانه حدود 100 نفر به‌علت خودکشی فوت می‌شوند، شایع‌ترین علت فوت نیز استفاده از قرص برنج است.

* سرشماری تا پایان خرداد

جلالی در ادامه به اجرای طرح پزشک خانواده در شهر نور اشاره کرد و ابراز داشت: در این طرح هر 10 هزار نفر زیر پوشش چهار پزشک قرار می‌گیرند که سه پزشک بخش خصوصی با یک پزشک مرکز درمانی حوزه فعالیت در این امر فعال و پشتیبانی و حمایت می‌شوند.

وی پایان خرداد ماه را آخرین مهلت سرشماری خانوارهای شهری نور ذکر کرد و ادامه داد: اگر افرادی در این سرشماری شرکت نکنند و نزد پزشکان طرح پرونده الکترونیک سلامت تشکیل ندهند از خدمات این طرح که رایگان است بهره‌مند نخواهند شد و همه خدمات آزاد محاسبه می‌شود.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان نور همچنین به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو اشاره کرد و یادآور شد: این بیماری ویروسی است و ناقل ویروس در قالب موارد کنه است که در هوای گرم بیشترین فعالیت را دارد.

این مسئول بیان داشت: با اقدامات پیشگیرانه از جمله سمپاشی در جمعیت دامی می‌توان این بیماری را کنترل کرد.

معاون دامپزشکی نور نیز بهسازی جایگاه دام به منظور جلوگیری از تخم‌گذاری و تکثیر کنه‌ها، سمپاشی بدن و جایگاه دام به ویژه در فصل فعالیت کنه‌ها، جمع‌آوری فضولات دامی و خارج کردن از دامداری‌ها و عدم خرید دام از کانون‌های آلوده را از اقدامات مقابله‌ای و پیشگیرانه با بیماری تب کنگو ذکر کرد.

علی داودی از انجام 10 هزار متر مربع سمپاشی جایگاه دام، سمپاشی بدن 700 راس گاو، 3 هزار و 20 راس گوسفند خبر داد و اذعان داشت: یکی از موارد انتقال گوشت آلوده است که حتی دام کشتار شده در کشتارگاه باید 24 ساعت در زنجیره سرد نگهداری و سپس توزیع شود.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول