اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام مهدوی‌نژاد:

فتنه توهین از قتل امام بالاتر است

خبرگزاری فارس: مسئول هیئت انصار ولایت یزد با اشاره به توهین بی‌سابقه به امام هادی (ع)، گفت: این فتنه از قتل امام بالاتر است.

فتنه توهین از قتل امام بالاتر است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حجت‌الاسلام علی مهدوی‌نژاد صبح امروز جلسه هفتگی هیئت انصار ولایت دارالعباده یزد با بیان اینکه قتل، جان آدمی را هدف می‌گیرد اما فتنه دین و ایمان انسان را می‌گیرد، یکی از ابزار فتنه تخریب را، تبدیل کردن مقدسات و شعائر به طنز و فکاهی دانست و اظهار داشت: دشمن با کاریکاتوری کردن مقدسات می‌خواهد جایگاه آنها را بشکند.

وی با بررسی و محکومیت اهانت به ساحت قدس امام علی النقی (ع) با اشاره به آیه "الفتنه اکبر من القتل" افزود: در قرآن کریم، قتل گناه بزرگی شمرده شده است و کشتن یک نفر بی‌گناه معادل کشتن همه مردم محاسبه شده است.

مهدوی‌نژاد عنوان کرد: این قتل اگر در ماه‌های حرام انجام شود، گناهش مضاعف می‌شود در عین حال خدای متعال فتنه را از گناه قتل، آن هم در ماه حرام، بزرگ‌تر می‌داند زیرا گاهی یک نفر با کشته شدن تازه عزیز می‌شود و قدرش معلوم می‌شود مانند امیرالمومنین(ع)، چرا که با شهادت امام، تازه بسیاری از مردم فهمیدند که علی در محراب و در حال نماز شهید شده و شایعه بی‌نمازی مولا دروغ پردازی‌های معاویه بوده است.

وی ادامه داد: آن چیزی که شهادت امام علی(ع) در مقابل آن کوچک‌تر بود، مظلومیت و ترور شخصیت ایشان بود از این منظر فتنه تخریب جایگاه و شخصیت امام علی(ع) ظلمی بسیار بزرگ‌تر از قتل ایشان بود.

مسئول هیئت انصار ولایت دارالعباده یزد با بیان اینکه قتل جان آدمی را هدف می‌گیرد اما فتنه دین و ایمان انسان را می‌گیرد، یکی از ابزار فتنه تخریب را تبدیل کردن مقدسات و شعائر به طنز و فکاهی دانست و گفت: دشمن با کاریکاتوری کردن مقدسات می‌خواهد جایگاه آنها را بشکند.

وی افزود: این ابزار، بسیار اثرگذار است زیرا روش مقاومت برانگیزی نیست به همین دلیل ممکن است تاثیرات عمیق بگذارد.

مهدوی‌نژاد ادامه داد: دشمن از آنجا که با تخریب حرم امام هادی(ع) و عسکریین(ع) به هدف خود نرسید، امروز با این حربه وارد میدان شده و به توهین پرداخته است.

وی خاطرنشان کرد: شاید امروز یکی از دلایل منع کشیدن تمثال معصومین(ع) که توسط علما مطرح شده است، بهتر روشن شده باشد و این مسئله باید بیشتر مورد توجه متدینین قرار گیرد.

مهدوی‌نژاد با اشاره به این نکته که امام وجه الله و وجیهأ عندالله است و نور الهی هرگز خاموش نخواهد شد، اظهار داشت: البته باید به این نکته توجه داشت که در مقابل تخریب نباید بی‌تفاوت بود چرا که ممکن است در دل‌های پاک نوجوانان و جوانان عزیزی که آمادگی پذیرش هر نوع القایی را دارند، این بذرهای آلوده تأثیر بگذارد همان‌طور که القائات معاویه علیه امیرالمومنین(ع) در دل کودکان و مردم شام اثر گذاشت.

وی با طرح این پرسش که چرا امام علی النقی (ع) در میان ائمه هدی (ع) مورد این تخریب قرار گرفتند، به بررسی ابعاد دیگری از این حرکت شیطانی پرداخت و اظهار داشت: شاید دشمن نمی‌توانست به این سادگی نسبت به سایر معصومین (ع) وارد میدان تخریب شود گرچه همه این بزرگواران نور واحدند و در معارف شیعه به منزله یک روح در اجساد مختلف هستند ولی متأسفانه این یک واقعیت است که جامعه به بعضی از این بزرگواران به دلیل شهرت کمتری که دارند، نسبت به آن حساسیت کمتری دارد.

مهدوی‌نژاد تاکید کرد: پنج تن آل‌عبا قداست ویژه‌ای نزد شیعیان دارند، امام سجاد (ع) به دلیل قرار داشتن در متن حادثه کربلا، صحیفه سجادیه و خطبه آتشین حضرت بیشتر مطرح بوده‌اند و حوزه‌های علمیه ریزه‌خوار سفره امام باقر و امام صادق (ع) هستند و این خود دژ محکمی است.

وی ادامه داد: نام مبارک امام موسی بن جعفر(ع) بسیاری از حسینیه‌ها و مساجد را به خود اختصاص داده و مردم ایشان را باب‌الحوائج می‌دانند و امام رضا (ع) که صاحب این کشورند، امام جواد (ع) هم فرزند امام رضا(ع) بوده و ویژگی‌های منحصر به خود را دارند، امام عسکری (ع) نیز والد امام عصر(ع) بوده گرچه کمتر به ایشان در جامعه پرداخته می‌شود اما از این منظر دارای حساسیت اجتماعی هستند و خود امام عصر(ع) نیز با آن همه دعای ندبه و وجود مسجد جمکران مجالی برای این‌گونه هتاکی باقی نمی‌گذارد و تنها در این میان امام هادی(ع) هستند که شاید کمتر حساسیت اجتماعی در مورد ایشان وجود داشته باشد.

مهدوی‌نژاد اظهار داشت: دلیل دیگر هتک ساحت امام هادی (ع) این است که دائرۀ المعارف ولایت و امامت توسط این امام همام انشاد شده، منشور کاملی از معارف بلند امام شناسی که جامعه ولایی تحت این معارف قابل پردازش است، لذا دشمن با استفاده از غفلت ما نسبت به این امام عزیز و این منبع معرفتی شیعی، پروژه تخریب همه‌جانبه را روی امام علی النقی (ع) کلید زده است تا شاید از این فضا نهایت سوء استفاده را بکند.

وی مقابله با این فتنه را امری ضروری و دقیق خواند و اضافه کرد: رفتار ما در برابر این‌گونه هتاکی‌ها باید منصرف‌کننده دشمنان و تقویت‌کننده دغدغه‌های اجتماعی نسبت به مقدسات باشد.

انتهای پیام/خ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول