اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه شهید باهنر:

110 واحد دانشگاهی در کرمان فعالیت می‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: در حال حاضر 110 واحد دانشگاهی با جمعیت 160 هزار نفر دانشجو در استان کرمان وجود دارد.

110 واحد دانشگاهی در کرمان فعالیت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، نصرالله گرامی ظهر امروز در جشنواره خیران سیرجان از مرحوم افضلی‌پور به عنوان بنای خیر دانشگاه کرمان نام برد و اظهار داشت: همت خیر‌خواهانه مرحوم افضلی‌پور این خیر وارسته موجب شد تا هم اکنون دانشگاه باهنر کرمان از دانشگاه‌های برتر در کشور مطرح شود.

وی افزود‌: در حال حاضر 110 واحد دانشگاهی با جمعیت 160 هزار نفر دانشجو در استان کرمان وجود دارد.

گرامی تصریح کرد: دانشگاه صنعتی سیرجان یکی از دانشگاه‌های مطرح و فعال استان است که در سال 1389 به عنوان دستگاه مستقل از سوی وزارت علوم تحقیقات و فناوری ابلاغ شد.

محمدعلی توحیدی فرماندار سیرجان نیز از وجود بنیاد دانشگاهی در شهرستان سیرجان خبر داد و گفت‌: در هیچ کجای کشور بنیاد دانشگاهی وجود ندارد و فعالیت این بنیاد در شهرستان از اهمیت توجه و کمک مردم در ایجاد و راه‌اندازی دانشگاه‌ها است که در سال 1367 به کمک خیران و مردم راه‌اندازی شد و موفق شده است در ایجاد و راه‌اندازی تمام‌ دانشگاه‌ها در شهرستان سیرجان دخیل باشد.

وی این شهرستان را به لحاظ موقعیت ویژه و پل ارتباطی چند استان و گذر شاه‌راه اقتصادی کشور مهم خواند و خیران را به سرمایه‌گذاری بیشتر در شهرستان توصیه کرد.

حجت‌الله سلیمانی فارسانی کارشناس حوزه خیران وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در سخنانی با تشریح همکاری خیران با این وزارتخانه و مشارکت آنان در ساخت مراکز دانشگاهی با کمک به بخش‌های مختلف دانشگاهی کشور گفت: خیران برتر در حوزه وزارت علوم تحقیقات و فناوری به سفر حج عمره تشویقی از سوی این وزارتخانه اعزام می‌شوند.

وی بیان داشت: هر میزان که خیران و مردم هر منطقه به احداث یا تکمیل بخش‌های دانشگاهی کمک کنند به همان میزان دولت و ‌وزارتخانه موظف به پرداخت هستند تا بخش‌های دانشگاهی به اتمام برسد.

سلیمانی‌فارسانی از کمک به ساخت مراکز دانشگاهی یا تکمیل بخش‌های دانشگاهی ‌توسط خیران در 170 شهر کشور خبر داد و افزود: مشارکت خیران را خوب ارزیابی می‌کنم.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول