اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جهرم تاکید کرد

توجه دانشگاه‌ها به مسائل تربیتی دانشجویان

خبرگزاری فارس: امام جمعه جهرم گفت: دانشگاه به عنوان یک مرکز تعلیم و تربیت از عهده پرورش و تربیت دانشجویان بر نیامده است.

توجه دانشگاه‌ها به مسائل تربیتی دانشجویان

به گزارش خبرگزاری فارس از جهرم، حجت‌الاسلام لطف‌الله دژکام در خطبه‌های امروز نماز جمعه جهرم با اشاره به هفته محیط زیست اظهار داشت: ما باید فرهنگ حفظ محیط زیست طبیعی را یادآور شده و تلاش کنیم که زندگی در هوا و محیط پاک و زیبا استمرار پیدا کند.

وی با بیان آلودگی محیط زیست در نیم قرن اخیر افزود: آلودگی محیط زیست در نیم قرن اخیر باعث مشکلات بسیاری در جامعه شده است و باید فرهنگ محیط زیست با تاکید بیشتری از سوی رسانه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

خطیب نماز جمعه جهرم با بیان سالگرد رحلت آیت‌الله مشکینی نیز گفت: مرد علم و از ستارگان حوزه علمیه، ریاست مجلس خبرگان رهبری در سال‌های متمادی و معلم اخلاق در جامعه اسلامی از خدمات ایشان در طول حیات گرانبهایشان بوده است.

دژکام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به 23 خرداد ماه و تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی به دستور امام خمینی(ره) ابراز داشت: انقلاب فرهنگی تحولی بود که باید در دانشگاه‌ها رخ می‌داد و امام خمینی(ره) در وصیت‌نامه خود نیز اعلام کرده‌اند که توطئه استکبار در دانشگاه بیشتر است.

وی بیان داشت: انقلاب فرهنگی به دنبال تربیت متخصص با روحیه اسلامی در دانشگاه‌ها بوده است و امام(ره) خروجی دانشگاه‌ها را نتیجه تاثیرپذیر بودن این انقلاب در مراکز علمی دانسته‌اند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی جهرم با بیان اینکه دانشگاه به عنوان یک مرکز تعلیم و تربیت از عهده پرورش و تربیت دانشجویان بر نیامده است، خاطرنشان کرد: به فرموده امام خمینی(ره) در صورت عدم توجه مسئولان به مسائل تربیتی، دانشجویان باید خودشان در این زمینه اقدام کرده و این کوتاهی را جبران کنند.

این مسئول در پایان سخنان خود با اشاره به 17 رجب سالروز شهادت سیدالسادات‌الاعاظم حضرت احمدبن موسی(ع) تصریح کرد: فارس و شیراز در این روز باید دیانت خود را نشان دهد.

امام جمعه جهرم ابراز داشت: رهبری فرمودند که شیراز به واسطه حضور حضرت شاه‌چراغ(ع) حرم سوم اهل‌بیت(ع) است و باید به خاطر این امر مهم از رهبری معظم انقلاب کمال تشکر را داشته باشیم.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول