اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ارومیه برگزار می‌شود

برگزاری المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان پسر دانشگاه‌ها

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی گفت: المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان پسر دانشگاه‌های سراسری کشور در تیرماه امسال در ارومیه برگزار می‌شود.

برگزاری المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان پسر دانشگاه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه علی ملااحمدی عصر امروز در جمع بازیکنان هشتمین دوره مسابقات کشتی قهرمانی مراکز صدا و سیمای استان‌ها که به میزبانی ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: شانزدهمین دوره مسابقات والیبال جوانان آسیا در مهرماه و مسابقات بین‌المللی دوومیدانی جام فجر در اواخر سال جاری از دیگر برنامه‌های ورزشی استان در سال جاری است.

وی افزود: تعداد ورزشکاران سازمان یافته در آذربایجان‌غربی به بیش از 102 هزار نفر افزایش یافته است.

ملااحمدی حضور بیش از 250 ورزشکار در عضویت تیم‌های ملی، کسب شش مدال ارزشمند در رقابت‌های آسیایی گوانگجو با اعزام بیش از 30 نفر ورزشکار و عوامل اجرایی و کسب هشت سهمیه المپیک و پارالمپیک 2012 لندن توسط ورزشکاران شایسته استان را از افتخارات کسب شده طی یک و نیم سال اخیر عنوان کرد.

وی از افزایش سرانه ورزشی در استان خبر داد و افزود: امسال به همت همکاران تلاشگر حوزه‌های مختلف اداره‌کل ورزش و جوانان استان رشد مطلوبی در شاخص‌های ورزشی داشته که افزایش سرانه ورزشی از 23 سانتی‌متر به 58 سانتی‌متر در مدت پنج سال اخیر نمونه بارز این مدعا است.

ملااحمدی با اشاره به میزبانی چند رویداد مهم و معتبر ورزشی از جمله مسابقات فوتسال غرب آسیا، تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری آذربایجان و مسابقات والیبال دانشجویان دانشگاه‌های پیام‌نور کشور را از جمله برنامه‌های انجام شده در سال جاری عنوان کرد.

وی ابراز امیدواری کرد: میزبانی‌های شایسته آذربایجان‌غربی در عرصه‌های مختلف ملی، بین‌المللی و آسیایی در حوزه ورزش همچنان تداوم یافته و به تبع آن ظرفیت‌ها و غنای فرهنگی استان و ایران به اقصی نقاط جهان معرفی شود.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی با تقدیر از مدیران و دست‌اندرکاران صدا و سیما در توسعه برنامه‌ها و فعالیت‌های ورزشی و اطلاع‌رسانی به موقع در زمینه تأثیرات روحی و جسمی ورزش به افراد مختلف جامعه در تهیه و تولید برنامه‌های ورزشی تقدیر و تشکر کرد.

هشتمین دوره مسابقات قهرمانی کشتی مراکز صدا و سیمای سراسر کشور که با شرکت شش تیم همدان، یزد، مازندران، تهران، آذربایجان‌شرقی و آذربایجان‌غربی با حضور 45 کشتی‌گیر در هفت وزن به مدت دو روز در سالن سه هزار نفری شهیدان آهندوست ارومیه برگزار شد، با قهرمانی آذربایجان‌شرقی به پایان رسید.

تیم‌های تهران و آذربایجان‌غربی نیز به ترتیب حائز رتبه‌های رده‌های دوم و سوم شدند.

همچنین جام اخلاق این دوره از مسابقات به مرکز آذربایجان‌غربی رسید.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول