اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گچساران:

آمران به معروف قدرت بیان و استدلال خود را قوی کنند

خبرگزاری فارس: فرماندار گچساران گفت: آمران به معرف و ناهیان از منکر قدرت بیان و استدلال خود را قوی کنند.

آمران به معروف قدرت بیان و استدلال خود را قوی کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران سید اکبر علیزاده ظهر امروز در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گچساران اظهار کرد: حجاب و عفاف یکی از مهم‌ترین مصادیق معروف بوده و ترویج فرهنگ حجاب نیازمند عزم همگانی افراد و کار گسترده، مؤثر و گروهی جامعه در این زمینه است.

وی خانواده را بستری مهم و مؤثر در امر به معروف و نهی از منکر دانست و بر لزوم توجه خانواده‌ها به نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در فرزندان تأکید کرد.

علیزاده تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر باید از خانواده‌ها آغاز شود چرا که کنترل و تربیت صحیح فرزندان در خانواده‌ها بهترین و کارآمدترین روش امر به معروف و نهی از منکر است.

تذکر لسانی بهترین شیوه امر به معروف و نهی از منکر است

فرماندار گچساران و جانشین ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان بیان داشت: امروزه بر اساس کارشناسی‌ها و بررسی‌های صورت گرفته، تأثیر تذکر لسانی به‌عنوان بهترین و مؤثرترین روش در امر به معروف و نهی از منکر است.

علیزاده خاطرنشان کرد: برای تأثیرگذاری هرچه بیشتر در اجرای این فریضه مهم، آمران و ناهیان باید قدرت اثبات و استدلال در موضوع مورد بحث را با شخص امر شونده و نهی‌ شونده داشته باشند.

وی با تشریح عوامل ترغیب‌کننده انسان برای انجام منکرات ابراز داشت: رفتار انسان‌ها بر اساس منافع شخصی بوده و استمرار رفتار انسان‌ها تابع تشویق‌ها و تنبیهات پیدا و پنهان است.

علیزاده تصریح کرد: منکرات موجود در جامعه بر اساس تشویق‌هایی که از جانب فرهنگ عمومی صورت می‌گیرد تداوم یافته و ترویج پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه فردی که مرتکب منکر در جامعه می‌شود، از سوی افرادی مورد تشویق قرار می‌گیرد، افزود: اگر همین فرد به طور مستمر از سوی افراد جامعه و افکار عمومی تنبیه شود مجبور به ترک منکر خواهد شد.

علیزاده یادآور شد: بدحجابی بالاترین مصداق و نهایت منکرات بوده که همه مسلمانان باید در راه مقابله با این پدیده زشت استکباری خود را مسئول بدانند.

مشارکت همگانی برای برخورد با بدحجابی در گچساران ضرورت دارد

فرماندار گچساران تبلیغات رسانه‌های استکباری و شبکه‌های ماهواره‌ای و اثرگذاری این تبلیغات بر مردم را از مهم‌ترین عوامل ترویج بی‌حجابی در جامعه عنوان کرد.

علیزاده برنامه‌ریزی برای مشارکت همگانی اقشار مختلف مردم در برخورد با بدحجابی در گچساران را خواستار شد.

وی معتقد است مردم در امر به معروف و نهی از منکر، از خود سلب مسئولیت نداشته باشند و اجرای این فریضه مهم دینی و اسلامی را وظیفه خود بدانند. امروزه مردم امر به معروف و نهی از منکر را از وظایف یک یا چند نهاد می‌دانند که این تفکر غلط باید تصحیح شود.

این مسئول در گچساران یادآور شد: اگر امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‌ای همگانی شود به طور قطع اثرگذاری مطلوب‌تری بر افراد نهی‌شونده و حذف منکرات در جامعه دارد.

علیزاده با اشاره به اینکه استقرار کیوسک امر به معروف و نهی از منکر در مرکز شهر دوگنبدان اثرات مطلوب در سطح جامعه دارد، افزود: صبر، خوش‌رفتاری و شکیبایی از خصوصیات یک آمر به معروف و ناهی از منکر تاثیرگذار است و باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/خ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول