اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر آموزش و پرورش:

معلم را باید در حوزه عمل به بالاترین رتبه رساند

خبرگزاری فارس: وزیر آموزش و پرورش گفت: معلم را باید در حوزه عمل همچون حوزه نظر، اعتقادات و گفته‌ها به بالاترین رتبه رساند.

معلم را باید در حوزه عمل به بالاترین رتبه رساند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حمیدرضا حاجی بابایی عصر امروز در کارگاه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در اردبیل اظهار داشت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند آموزش و پرورش بالا سر همه نهادها و دستگاه‌هاست و با این نگاه تلاش می‌کنیم تا شان و منزلت معلم روز به روز اعتلا پیدا کند چرا که سیاست اول و آخر ما همین موضوع است.

وی به دیدگاه قرآن کریم و نبی مکرم اسلام و همچنین اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در مورد شان و جایگاه معلم اشاره و بیان کرد: معلم از صفات رحمانیه خداوند است و خداوند متعال چنین صفتی را شایسته معلم دانسته است و به یقین از چیزی که جهت‌گیری الهی داشته باشد و به نفع مردم نیز باشد تربیت تلقی می‌شود و هر علم و تربیتی که در مسیر الهی نباشد سر از تربیت انسانی درمی‌آورد که روزی سازنده بمب اتمی می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: خداوند انسان را برای خودش تربیت کرد و اگر معلم نیز دانش‌آموز را برای خدا تربیت کند به یقین کار خدایی کرده است.

حاجی بابایی با اشاره به اینکه تنها شغلی که در قرآن کریم با صفات منت یاد شده شغل معلمی است یادآور شد: معلم بر تمام بشریت منت گذاشته است و همین آموزش‌های انسانی و الهی معلمان است که ایران را به این حد از علم در جهان رسانیده است.

ستون خیمه تحول بنیادین معلم است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وزیر آموزش و پرورش در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه ستون خیمه تحول بنیادین در کشور معلم است و در این محوریت شان معلم باید حفظ شود، اظهار داشت: هدف اصلی از تحول بنیادین، ساماندهی آموزش و پرورش برای تربیت الهی است، تربیتی که در آن معلم در اوج عزت و قدرت اجتماعی است.

وی ادامه داد: تحول در آموزش و پرورش با این هدف صورت گرفته است که نظام تعلیم و تربیت ما در طراز بین‌المللی و جهانی قرار بگیرد و با تهیه تمام امکانات شرایطی فراهم آید تا آموزش و پرورش در طراز جهانی در مقایسه با سایر نظام‌های تربیتی پیشرفته جهان یک حرکت تحول‌آفرین را شکل دهد که در این حوزه ملاک و معیار خودمان نیز که تکیه بر آموزه‌های قرآنی و سیره نبی مکرم اسلام و اهل بیت است مدنظر است.

عضو کابینه دولت دهم تحول را با عنوان تغییر مستمر یاد کرد و افزود: این تحول در کوتاه‌مدت و میان‌مدت جوابگو نخواهد بود بلکه تا آموزش و پرورش است و معلم و دانش‌آموز وجود دارد این تغییر و تحول مستمر خواهد بود که در این راستا نگاه مسئولان و ملت نیز باید نگاه متفاوت یافته‌ای باشد.

حاجی بابایی سخن رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به مردم ایران را یادآور شد و گفت: شایسته است جایگاه معلم را بشناسیم و قدر آن را بدانیم چرا که بالاترین ملاک تحول معلم است.

وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: بنده با تمام سلول بدنم اعتقاد دارم که در دهه‌های آینده این نوع نگاه تحول‌آفرین اگر به مدل رفتاری و قانون تبدیل شود بسیاری از آسیب‌ها قابل برطرف شدن است.

وزیر آموزش و پرورش با یادآوری اینکه در دو سال اخیر این سند تحولی هشت ماه در شورای عالی آموزش و پرورش، هشت ماه در شورای انقلاب فرهنگی و هشت ماه نیز در کمیسیون مشترک با حضور اساتید حوزه و دانشگاه بررسی شده است، بیان کرد: برای تصویب نقشه جامع علمی کشور اگر 13 جلسه برگزار شده است برای سند تحول بنیادین بیش از 22 جلسه اختصاصی برگزار شده و برای تهیه آن 600 صاحبنظر برجسته کشور نظرات کارشناسی خود را اعلام کرده‌اند که به صراحت می‌توان گفت این سند پرافتخارترین و اولین سندی است که در بین وزارتخانه‌ها، آموزش و پرورش صاحب آن شده است.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول