اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش:

معلمان پایه ششم 188 ساعت دوره می‌بینند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: تابستان امسال معلمان پایه ششم ابتدایی 188 ساعت و پایه دوم ابتدایی نیز 120 ساعت دوره آموزشی را می‌گذرانند تا از مهرماه با آمادگی کامل در کلاس‌های درس حاضر شوند.

معلمان پایه ششم 188 ساعت دوره می‌بینند

علیرضا رحیمی در حاشیه سفر به اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: سند تحول بنیادی قانون اساسی آموزش و پرورش است و از طریق مراجع قانونی برای اجرا ابلاغ شده است.

مدیرکل آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: همه ارکان آموزش و پرورش ملزم هستند تا در میثاق با امام و شهدا و در تبعیت از مقام معظم رهبری در تحقق این سند تلاش و کوشش کنند.

این مسئول با بیان اینکه از ابتدای تصویب این سند مراحل اجرایی شدن آن آغاز شده است، تصریح کرد: یکی از اقدامات اجرایی در این سند بحث تغییر ساختار نظام آموزشی است که به عنوان 6ـ3ـ3 معروف شده که از سال تحصیلی آینده با افزوده شدن پایه ششم به دوره ابتدایی شکل اجرایی می‌گیرد به طوری که در مدت شش سال در نظام متوسطه تغییرات اعمال می‌شود.

رحیمی با بیان اینکه کتاب‌های پایه دوم و ششم جدید‌التالیف خواهد بود، ابراز داشت: در این زمینه آموزش‌های لازم برای معلمان تدارک دیده شده که در فصل تابستان 70 درصد این آموزش‌ها شکل اجرا به خود می‌گیرد.

وی در ادامه از آغاز دوره آموزش مدرسین کشوری نیز از اواخر خردادماه خبر داد و افزود: تمام ملزومات کار اعم از سازماندهی نیروی انسانی فضاهای آموزشی و دیگر مقدمات انجام شده تا سال تحصیلی 91ـ92 را با قدرت و توان مضاعف آغاز کنیم.

مدیرکل آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بیان داشت: ما در سرجمع از لحاظ فضا و نیروی انسانی در اجرای نظام آموزشی جدید با مشکل خاصی روبرو نیستیم و با تشکیل جلسات متعدد و کمیته‌های اجرایی در تلاش هستیم ضعف‌های احتمالی را نیز تا پایان شهریور برطرف کنیم.

وی پایه ششم را یک حرکت مبنایی برای رسیدن به اهداف بلند نظام آموزش و پرورش اعلام کرد و گفت: پیوستگی آموزشی و تربیتی یک اصل مهم است به طوری که به یقین طولانی شدن دوره ابتدایی به نفع جامعه است.

این مسئول اضافه کرد: برای تحقق اهداف دوره عمومی ایجاد و راه‌اندازی پایه ششم یک فرصت طلایی است و ما بیشتر از این باید در پایه ابتدایی سرمایه‌گذاری کنیم و اگر از من سئوال کنند اعتراف می‌کنم به جای شش سال ابتدایی باید این دوره عمومی را هفت سال کرد.

مدیرکل آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در ادامه با رد شایعه آغاز سال تحصیلی از شهریورماه اظهار داشت: هیچ تغییری در زمان آموزشی مصوب شورای عالی آموزش و پرورش به وجود نمی‌آید بلکه اگر سخنی از ثبت نام در تیرماه و ساماندهی در مردادماه است به دلیل حجم زیاد کار و رسیدگی به برخی مشکلات است که انتظار داریم در سه ماه باقی مانده تا آغاز سال تحصیلی بتوانیم ثبت‌نام‌ها، کلاس‌بندی‌ها، ساماندهی نیروی انسانی و برخی مشکلات و معایب نقل و انتقالات را برطرف کنیم تا دانش‌آموزان از ابتدای مهرماه بدون یک روز تاخیر در کلاس درس حاضر شوند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول