اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

11 خردادماه

نخستین همایش معلم و خلاقیت در سبزوار برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز تربیت‌معلم علامه طباطبایی سبزوار گفت: نخستین همایش معلم و خلاقیت 11 خردادماه سال جاری در سبزوار برگزار می‌شود.

نخستین همایش معلم و خلاقیت در سبزوار برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، کاظم دلقندی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در ارتباط با برگزاری این همایش اظهار کرد: به منظور ایجاد نشاط و پویایی علمی در بین اساتید، دانشجویان مراکز تربیت معلم سراسر کشور و تمام همکاران فرهنگی و در راستای تحقق اهداف والای تعلیم و تربیت، ایجاد فرصت هم‌اندیشی و تبادل تجربیات علمی و عملی بین آنان، مرکز تربیت معلم علامه طباطبایی سبزوار با همکاری مجتمع آموزش عالی پیامبر اعظم(ص)، مرکز تربیت معلم شهید بهشتی مشهد و مدیریت آموزش و پرورش سبزوار، نخستین  همایش «معلم و خلاقیت» را برگزار می‌کند.

وی افزود: این همایش یک روزه با هدف روان‌شناسی خلاقیت، شناخت روش‌ها و شیوه‌های خلاقیت و ارتباط آن با کار معلم، گردآوری نمونه روش‌های تدریس معلمان خلاق و نقش رسانه‌های آموزشی در ایجاد شرایط آموزشی خلاق یازدهم خردادماه سال جاری با حضور اساتید، اندیشمندان، دانشجویان مراکز تربیت معلم سراسر کشور، تمام معلمان و دبیران آموزش و پرورش استان خراسان‌رضوی، صاحب‌نظران، کارشناسان، قائم‌مقام وزارت آموزش و پرورش، روسای مراکز تربیت معلم منطقه 6 کشوری و بیش از 700 نفر مدعو در محل تالار کاشفی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار به میزبانی این مرکز برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: کلید اولیه این همایش در آذرماه سال 88 زده شد و از آن تاریخ به بعد مراحل گوناگون آن در حال انجام است.

دلقندی هم‌چنین از حدود 240 مقاله و نیز 74 حلقه سی دی و لوح فشرده رسیده به عنوان الگوی برتر تدریس از سراسر کشور به دبیرخانه این همایش خبر داد.

رئیس همایش معلم و خلاقیت تصریح کرد: از تعداد مقالات رسیده، 20 مقاله در سه مرحله داوری مورد قضاوت قرار گرفته و مورد انتخاب واقع شده است که از این تعداد نیز، 6 مقاله به صورت ارائه سخنرانی و 14 مقاله دیگر هم بصورت پوستر در حاشیه همایش در معرض دید شرکت ‌کنندگان قرار می‌‌گیرد. 

دلقندی، خلاقیت‌شناسی روان‌شناختی، پرورشی، سازمان و خلاقیت، ارائه نمونه روش‌های تدریس خلاقیت‌محور، و ارائه نمونه رسانه‌های آموزشی (وسایل و مواد آموزشی) ابداعی توسط دانشجویان و دانشجو معلمان با زیرمجموعه‌های تبیین فرآیند خلاقیت ـ فراشناخت ـ فراحافظه و خلاقیت، هوش و خلاقیت، ویژگی‌های ذهنی، رفتاری و شخصیتی و خلاقیت ، ارائه پژوهش‌ها در زمینه روان‌شناسی یادگیری و خلاقیت ـ رشد و خلاقیت ـ تفکر انتقادی را از جمله محورهای این همایش دانست.

رئیس مرکز تربیت معلم علامه طباطبایی سبزوار هم‌چنین سازمان و خلاقیت، سبک رهبری و خلاقیت، تفکر و خلاقیت، خلاقیت و نوآوری در سازمان، مدیریت کیفیت فراگیر و خلاقیت، و ... را از دیگر محورهای همایش معلم و خلاقیت در سبزوار برشمرد.

دلقندی چاپ مقالات برگزیده همایش در قالب یک مجموعه، برپایی نمایشگاهی از رسانه‌های آموزشی برای بازدید همکاران و شرکت‌ کنندگان، برپایی نمایشگاه کتاب، ارائه مدرک دانش‌افزایی به تمام شرکت‌ کنندگان، ارائه دوره ضمن‌خدمت برای معلمان شرکت ‌کننده و اهدای تقدیرنامه و سایر هدایای ارزنده به برگزیدگان مقالات را نیز از امتیازات و سایر برنامه‌های جنبی این همایش دانست.

وی با اشاره به قرائت پیام وزیر آموزش و پرورش در افتتاحیه همایش، از حضور دکتر حسن ملکی استاد دانشگاه علامه طباطبایی تهران به عنوان سخنران علمی این مراسم یاد کرد.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول