اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردبیل در مجلس:

معلمان جهادگرانی از جنس ایثار و گذشت هستند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس گفت: معلمان جهادگرانی از جنس ایثار و گذشت هستند که در هشت سال جنگ تحمیلی بهترین آزمون خود را با موفقیت سپری کردند.

معلمان جهادگرانی از جنس ایثار و گذشت هستند

منصور حقیقت‌پور در حاشیه برگزاری یادواره 63 شهید فرهنگی در اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، گفت: فرهنگیان جهادگرانی هستند که تمام عمر خود را در سنگری از جنس رسالت صرف کرده و شهدای دیروز و مدافعان فدای این مرز و بوم را به تاریخ معرفی کرده و مطرح می‌کنند.

وی افزود: حفظ شان و جایگاه این جهادگران باید در راس برنامه‌های آموزش و پرورش باشد تا نسل آینده ما با روحیه جهاد و شهادت پرورش یافته، قامت ببندد.

استاندار سابق اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود افزود: شهادت خلعت دیبای انسانیت است که بر قامت آنان که تمام قد و استوار در برابر جنود شیطان ایستاده‌اند بریده شده و آنان که بالاترین درجه از شئون عبودیت را فتح کرده‌اند به واسطه شهادت فتح‌الفتوحی دیگر در جریده مردانگی‌شان ثبت شده است.

حقیقت‌پور تصریح کرد: جهاد بابی است که آن را خدای تعالی به خواص اولیای خود گشوده و این در شانی دارد که برگزیدگان از خواص اولیای خدا برات عبور از دریچه آن و حضور در عالم شهود را به جرعه‌ای از جام ولایت یافته‌اند.

وی با یادآوری اینکه شهدا رایحه خوش انسانیت و عبودیت‌اند گفت: در سال‌های نورانی دفاع مقدس عطر بهشتی جهاد و شهادت را در جام جان انسان‌های تشنه عدالت ریختند و اکنون پس از سال‌ها یاد آنان با برگزاری یادواره‌هایی حال و هوای شهر و دیارمان را با شمیم ایثار و شهادت معطر کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی را که «زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست» یادآور شد و خاطرنشان کرد: شهدای ما جان در طبق اخلاص گذاشتند تا شجره طیبه دینداری و انسانیت بقا یابد و ما باید در تداوم مسیر شهادت یاد آنان و آرمان‌های انسانیشان را به بهانه‌های مختلف بر خود و دیگران متذکر شویم.

حقیقت‌پور اضافه کرد: بزرگ مردانی که از قبیله علم و دانش و فرهنگ در جرگه شهدا جایگاهی والا دارند به طوری که با حضور در سنگر علم آموزی و تربیت نسل خمینی کبیر در دستی قلم و دست دیگر سلاح ایمان گرفته و به قلب دشمن تاخته است تا هم چون جبهه جهاد اکبر در جهاد اصغر نیز کارنامه قابل قبولی بگیرند.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به تکلیف بازماندگان از کاروان شهدا بیان کرد: بدون شک انتظار شهدا از آموزش و پرورش به عنوان متولی تعلیم و تربیت نسل جدید اهتمام به بعد دانش‌افزایی و تربیت انسان توحیدی است که این کار میسر نخواهد بود مگر با داشتن آموزش و پرورش پویا و تحول آفرین.

انتهای پیام/س20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول