اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بویین‌ زهرا:

معلمان مروجان اصلی تربیت و تعلیم اسلامی هستند

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان بویین ‌زهرا گفت: فرهنگیان به عنوان مروجان اصلی تربیت و تعلیم دینی در کشور وظیفه پاسداری از فرهنگ اسلامی را بر عهده دارند.

معلمان مروجان اصلی تربیت و تعلیم اسلامی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین ‌زهرا، حجت‌الاسلام محمدهمایون زرینه صبح امروز با جمعی از فرهنگیان شهرستان بویین‌زهرا دیدار کرد.

امام جمعه شهرستان بویین‌ زهرا در این دیدار که در دفتر وی برگزار شد، با اشاره به نقش ویژه معلمان در پیشبرد اهداف تربیتی و دینی در سطح جامعه اظهار کرد: فرهنگیان امروز به عنوان مروجان اصلی و اساسی امر مهم تربیت و تعلیم دینی در کشور هستند که باید با حمایت از آنان زمینه اقتدار کشور در عرصه‌های فرهنگی و تربیتی فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه آیات متعددی در قرآن‌کریم پیرامون لزوم تربیت و تعلیم صحیح انسان‌ها وجود دارد، تصریح کرد: نقش آموزش و پرورش دین‌محور در جامعه به شدت مهم بوده و افراد هیچ‌گاه نباید با سهل‌انگاری و یا عدم توجه به این امر را نادیده گرفته و موجب ضرر و خسران فرهنگی به کشور شوند.

امام جمعه شهرستان بویین ‌زهرا ارزش‌ها و آرمان‌های دینی را بهترین راهنما برای دستیابی به سعادت و رستگاری معنوی در انسان‌ها عنوان و بیان کرد: همه مسلمانان باید با استعانت از خداوند متعال و ائمه اطهار و کوشش و سعی مضاعف سبب ایجاد روحیه و انگیزه کار و تولید فرهنگی در سطح جامعه شوند.

زرینه ضرورت برپایی برنامه‌های فرهنگی و تولید آثار دین محور برای دانش‌آموزان در مدارس را از وظایف اصلی و خطیر فرهنگیان و مربیان پرورشی و تربیتی برشمرد و عنوان کرد: مدیریت قوی از سوی فرهنگیان و داشتن بنیه روحی و معرفتی بالا می‌تواند در عرصه تربیت و تعلیم ارزشی‌محور تأثیرگذار و همچنین سرنوشت‌ساز باشد.

وی برنامه‌سازی مطلوب و مناسب برای افزایش بازدهی‌ فعالیت‌های همه جانبه را در اولویت کار‌های مسئولان و مدیران اجرایی در نظام آموزش و پرورش دانست و اضافه کرد: همه فرهنگیان در کشور موظف به این هستند که در راستای هرچه بهتر و با نشاط شدن فضای آموزشی و پرورشی در کشور تلاش کرده و از هیچ همتی در راستای تحقق این مهم فروگذار نکنند.

امام جمعه شهرستان بویین ‌زهرا با بیان اینکه تعامل و همکاری میان نهاد‌های گوناگون فرهنگی و دینی در جامعه با مجموعه نظام آموزشی و پرورش در کشور بسیار مهم و نتیجه بخش است، عنوان کرد: باید در فضایی بدون دغدغه، همه مسئولان و ارگان‌ها نهایت همکاری و حمایت را از برگزاری برنامه‌های فرهنگی و پرورشی در مدارس برای دانش‌آموزان و نوجوانان داشته باشند تا مقدمات جهش فرهنگی و دینی در بین جوانان و نوجوانان فراهم شود.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول