اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل:

شهدای فرهنگی خوشنام‌ترین‌ها هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل گفت: شهدای فرهنگی با هدایتگری نسل آینده و امروز جامعه خوشنام‌ترین شهدای نظام جمهوری اسلامی هستند.

شهدای فرهنگی خوشنام‌ترین‌ها هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ابوالحسن صادقی جهانی در جلسه ستاد برگزاری یادواره شهدای فرهنگی در اردبیل اظهار داشت: به دلیل آنکه قشر فرهنگی در جامعه از اعتماد مضاعف برخوردار هستند و مردم آنها را با خیرخواهی و هدایتگری واقعی می‌شناسند به جرات می‌توان گفت که شهدای فرهنگی خوشنام‌ترین قشر شهیدان در جامعه هستند که اگر به درستی معرفی شوند الگوهای بی‌نظیر نسل امروزی و آینده می‌توانند باشند.

وی برگزاری ادواری یادواره‌های شهدا را در معرفی و شناساندن اقشار مختلف شهدا موثر اعلام کرد و ادامه داد: با ابعاد و طرق مختلف همچون نمایشی، سریال‌ها، پویانمایی، مستند، تله‌تئاتر، چاپ کتاب و دیگر قالب‌های هنری و فرهنگی می‌توانیم شهدا را ماندگارتر معرفی کنیم.

صادقی جهانی تصریح کرد: یقین داشته باشیم که شهدا به ما نیازی ندارند بلکه ما هستیم که به شناخت راه و سیره و سلوک آنها نیاز داریم و صدا و سیما نیز در همین راستا به عنوان یک دستگاه فرهنگی تاثیرگذار تلاش می‌کند رسالت خود را به شایستگی انجام دهد.

این مسئول اظهار داشت: ما با همکاری بنیاد شهید، سپاه و دستگاه‌های فرهنگی دیگر با تهیه و پخش برنامه‌های تاثیرگذار به عنوان یک دانشگاه عمومی در معرفی و شناساندن شهدا و ارزش‌های خلق شده پیشقدم هستیم.

صادقی جهانی اضافه کرد: همانگونه که امام راحل از صدا و سیما به عنوان دانشگاه عمومی یاد کرده است ما نیز سعی داریم در کنار جمیع دستگاه‌های فرهنگی و ارزشی با ارزیابی کمی و کیفی تولید و پخش برنامه‌ها در این مسیر گام برداریم به طوری که هم در سال گذشته و هم امسال برنامه مستند 19 تن از سرداران شهید استان تهیه شده و به عنوان یک اثر فاخر حتی از شبکه‌های سراسری پخش شد.

وی گفت: در پس زمینه تمام برنامه‌های صدا و سیما تلاش می‌کنیم تا معرفی و کار انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و دلاوری‌های رزمندگان را لحاظ کنیم تا در کنار آن هفت تله‌تئاتر و سه برنامه انیمیشن به همراه تهیه و تدوین برنامه‌ای از برگزاری یادواره‌های مختلف شهدا در فصول و مناسبت‌های مختلف جزو برنامه‌ریزی‌های صدا و سیمای مرکز اردبیل است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل تصریح کرد: ما تمام قد در ادای دین به مظهر شهدا و معرفی زندگینامه آنها آمادگی تهیه و پخش برنامه‌های متنوع را داریم.

وی با اشاره به اینکه شهدای فرهنگی مجاهدان سنگر علم و دانائی‌اند تصریح کرد: شهدای فرهنگی ما در جایگاه رفیع مجاهدان حقیقی سنگر علم و دانائی هستند که تربیت یافتگان آنها دانش‌آموزان شهید و ایثارگر است.

این مسئول در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: در روزگاری که همه مسایل رو به افول و زوال گذاشته است و در عصر فراموشی‌ها تنها عنصری که رنگ نمی‌بازد خون شهید است که برای همیشه می‌تواند جامعه را نیز از آسیب روزمرگی‌ها و تکرار مکررات صیانت کند.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول