اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه اردبیل:

شهدای فرهنگی دلبستگی خود به ولایت را اثبات کردند

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: شهدای فرهنگی و دانش‌آموزان شهید عمق دلبستگی و ارادت خود به ولایت را با شهادت خود به اثبات رساندند.

شهدای فرهنگی دلبستگی خود به ولایت را اثبات کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام حسن کاملی‌فر صبح امروز در جلسه ستاد برگزاری یادواره شهدای فرهنگی استان اردبیل اظهار داشت: ولایت‌پذیری اصلی‌ترین شاخصه انقلاب اسلامی است که در وصیت و پیام شهدا توصیه به تبعیت و تداوم این راه مشهود است.

وی خاطرنشان کرد: در وصیت‌نامه شهدا تأکید اصلی بر تبعیت از سیره و سلوک ائمه اطهار (ع) و ولایت‌پذیری شده است، به طوری که شهدای فرهنگی نیز در تبعیت از این سلوک ارزش‌مدار زبانزد عام و خاص هستند.

این مسئول با اعلام اینکه شهدای فرهنگی و دانش‌آموز در حفظ نظام و نشان دادن عمق علاقمندی به ارزش‌های اسلامی و ایرانی در جبهه‌های جنگ حاضر شدند گفت: معلمان و دانش‌آموزان امروز نیز در تبعیت از هم‌سنگران خود در عرصه علم و جهاد مقدس دانش حاضر شده و دلبستگی خود را به نظام و انقلاب نشان داده‌اند.

کاملی‌فر با اشاره به دیدگاه قرآن و دین اسلام و کلام معصومین (ع) در ارج نهادن به جایگاه شهادت و ایثار خاطرنشان کرد: شهدا از دیدگاه قرآن زندگان همیشه جاوید هستند که نام و یادشان در تمام زمان‌ها و مکان‌ها ساری و جاری است.

وی یادآور شد؛ همه انبیا و اولیای الهی آرزوی شهادت داشتند به طوری که حضرت علی (ع) در طول زندگی خود زمانی که به آرزویش که همان شهادت بود رسید، بیان کرد که رستگار شده و به یقین رمز و راز رستگاری بشر در شهادت و ایثار جان و مال است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل کلام رسول خدا (ص) را خطاب به امام حسین (ع) یادآور شد و بیان داشت: زمانی که آن حضرت برای امام حسین (ع) با آن عظمت و بزرگی قصه شهید شدنش را تعریف می‌کند، گل از سر و صورتش می‌شکفد.

کاملی‌فر موضوع شهادت را، موضوع قابل تأمل در مکتب اسلام و در حیات طیبه بشر توصیف کرد و گفت: در سال‌های گذشته یادواره های مختلفی برای شهدای هشت سال جنگ تحمیلی و انقلاب اسلامی برگزار شده، تا سرمایه معنوی شهید و شهادت و دفاع از حیثیت و شرف کشورمان به نسل‌های بعدی انتقال یابد.

وی اضافه کرد: در جنگ هشت ساله تمام دشمنان شرق و غرب و سلطه‌طلبان دنیا مقابل نظام ما ایستادند تا شاید بتوانند عزت این ملت را بشکنند اما در این جنگ نابرابر و جبهه حق و باطل که تمام شدنی نیز نیست این فرهنگ اسلام بود که پیروز شد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل در ادامه سخنان خود آسایش، امنیت و سربلندی امروز را مدیون شهدا و دلاورمردی‌های جوانان این مرز و بوم توصیف کرد و اظهار داشت: بهترین سرمایه‌های این کشور با اخلاص و صداقت از داشته‌های خود گذشتند تا مبادا به این کشور آسیب و ضربه‌ای وارد شود و دنیا نیز فهمید که جبهه حق پیروز است.

کاملی‌فر پشتیبانی نظام‌های بیگانه را از صدام و رژیم بعثی عراق در جنگ هشت ساله یادآور شد و افزود: در حالی که ملت ایران جز ایمان و تکیه بر ارزش‌ها هیچ دستاورد نظامی نداشت و حتی از داشتن سیم خاردار نیز محروم بود، غیرتمندانه در میدان جهاد و شهادت حاضر شد و با شجاعت و شهامت خود کاری کرد که دشمن در درک آن حیران و سرگردان است.

وی در ادامه سخنان خود با قدردانی از همت آموزش و پرورش استان در مهیا کردن فضای شایسته برای برگزاری یادواره شهدای فرهنگی در شهرهای مختلف استان و همچنین مرکز استان اظهار داشت: این حرکت را باید مدرسه عشق‌آموزی، شجاعت و شهامت‌آموزی به نسل آینده توصیف کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان اردبیل تصریح کرد: برگزاری یادواره شهدای فرهنگی در تجلیل و تکریم از مقام علم و شجاعت فرهنگیان حرکتی قابل تحسین است که می‌تواند آسیب‌های هدف‌گذاری از سوی دشمن را خنثی کند.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول