اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمحال و بختیاری

بیش از 27 هزار مددجو از آموزش مهارت‌های زندگی بهره‌مند شدند

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: 27 هزار و 878 نفر مددجوی بهزیستی از آموزش‌های تخصصی مهارت‌های زندگی، طرح آموزش پیش از ازدواج، طرح آموزش زندگی خانواده، و طرح پایگاه سلامت اجتماعی در این استان بهره‌مند شدند.

بیش از 27 هزار مددجو از آموزش مهارت‌های زندگی بهره‌مند شدند

حسین سعیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: پیشگیری یکی از محورها و اولویت‌های بهزیستی است که از محورها و موضوعات مورد توجه این سازمان در بحث پیشگیری از معلولیت‌ها، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، درمان و پیشگیری از اعتیاد و مشاوره و خدمات روانشناختی است.

وی با اشاره به اجرای برنامه غربالگری شنوایی نوزادان و شیرخواران در این استان گفت: غربالگری شنوایی نوزادان و شیرخواران و تشخیص و مداخله به هنگام در بیمارستان‌ها به صورت سیار از جمله اهداف این برنامه محسوب می‌شود.

سعیدی ادامه داد: در سال گذشته با اجرای این برنامه 17 هزار و 930 نوزاد از نظر سلامت شنوایی معاینه شدند که 18 نفر دارای اختلال تشخیص داده شد.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری تعداد کودکان معاینه شده در این استان از نظر سلامت بینایی را 40 هزار کودک عنوان کرد و گفت: از این تعداد کودک که با ایجاد 511 پایگاه معاینه شدند، 3 هزار و 74 کودک مشکوک به تنبلی چشم تشخیص داده شده که اقدامات لازم در این راستا به عمل آمد.

وی ادامه داد: به‌منظور آگاه‌سازی هرچه بیشتر اقشار مختلف جامعه در راستای پیشگیری از معلولیت‌ها، دوره‌های آموزشی کوتاه مدت برای 6 هزار و 279 نفر از گروه‌های هدف با همکاری ادارات و ارگان‌های مختلف در سطح این استان برگزار شد.

سعیدی تعداد مراکز مشاور ژنتیک این استان را شش مرکز اعلام کرد و افزود: طی سال گذشته 2 هزار و 786 نفر از خدمات این مرکز بهره‌مند شدند.

وی در ادامه از طرح آموزش مهارت‌های زندگی، طرح آموزش پیش از ازدواج، طرح آموزش زندگی خانواده، و طرح پایگاه سلامت اجتماعی به عنوان طرح‌های اجرا شده در دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی این اداره‌کل نام برد و گفت: در مجموع 27 هزار و 878 نفر با اجرای این طرح‌ها از آموزش‌های تخصصی آن بهره‌مند شدند.

سعیدی تعداد مراکز مشاوره فعال در این استان را 12 مرکز عنوان کرد و گفت: طی سال گذشته 10 هزار و 800 نفر به این مراکز مراجعه و به طرح مسائل و مشکلات خود پرداخته و مشاوره گرفتند.

انتهای پیام/ع20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول