اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار فامنین خبر داد

استقرار واحد پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی فامنین

خبرگزاری فارس: فرماندار فامنین از استقرار واحد تولیدی پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی فامنین خبر داد.

استقرار واحد پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی فامنین

مهدی باب‌الحوائجی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به آخرین وضعیت منطقه ویژه اقتصادی شهرستان فامنین اظهار داشت: مدیریت این مجموعه پس از سفر چهارم هیئت دولت به استان همدان به شرکت شهرک‌ها واگذار شده است و هم‌اکنون نیز دیوارکشی منطقه در حال انجام است.

وی افزود: در سال گذشته 13 میلیارد ریال اعتبار برای منطقه ویژه اقتصادی فامنین در نظر گرفته شد اما امسال با توجه به عدم اعلام و ابلاغ اعتبارات از سوی دولت و استانداری رقم دقیقی برای این طرح نمی‌توان ذکر کرد.

فرماندار فامنین گفت: در آینده‌ای نزدیک یک واحد تولیدی پتروشیمی در این منطقه مستقر خواهد شد و مجوزهای مورد نیاز نیز صادر شده است.

وی اضافه کرد: در فاز نخست این طرح یک هزار و 50 هکتار از اراضی تملک شده است اما منطقه ویژه اقتصادی فامنین نیازمند 4 هزار هکتار زمین است که در فازهای بعدی مابقی اراضی تملک می‌شود.

باب‌الحوائجی تأکید کرد: کاهش ضریب بیکاری و ایجاد اشتغال از مهمترین دستاوردهای این طرح است لذا علاوه بر تخصیص اعتبارات ویژه روند پیگیری و اجرای پروژه نیز باید شتاب بیشتری به خود بگیرد.

وی با اشاره به برخی از نیازهای شهرستان فامنین و لزوم پیگیری مطالبات مردم از سوی نمایندگان منتخب مردم در مجلس نهم ابراز کرد: در ارتباط با قانون‌گذاری در بعضی از مسائل نیازمند متمم و مکمل‌هایی هستیم که در پی آن خلاء‌های قانونی رفع و در راستای توسعه صنعتی و اقتصادی شهرستان می‌توان گام‌های بلندتری برداشت.

فرماندار فامنین ضمن تأکید بر لزوم ارائه خدمات ویژه در بحث نظارت توسط وزارتخانه‌ها به شهرهای کوچک، اضافه کرد: همچنین در ارتباط با نظارت برخی از وزارتخانه‌ها باید نگاه دیگری را به استان‌ها و شهرستان‌های تازه تأسیس داشته باشند که این موضوع نیز باید مد نظر نمایندگان قرار بگیرد.

وی در پایان سخنان خود گفت: در حال حاضر تأمین آب شرب فامنین دغدغه مردم و مسئولان است لذا در سفر چهارم هیئت دولت به استان انتقال آب از سد تالوار به شهرستان فامنین به عنوان مصوبه اعلام شد و با توجه به نیاز مردم، این موضوع نیز باید به طور جد توسط قوای مقننه و مجریه پیگیری شود.

انتهای پیام/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول