اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل پارس‌جنوبی خبر داد

اشتغال‌زایی برای 40 هزار نفر در طرح‌های فاز دوم پتروشیمی‌های عسلویه

خبرگزاری فارس: مدیرعامل پارس‌جنوبی از اشتغال‌زایی برای 40 هزار نفر در طرح‌های فاز دوم پتروشیمی‌های عسلویه خبر داد.

اشتغال‌زایی برای 40 هزار نفر در طرح‌های فاز دوم پتروشیمی‌های عسلویه

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه پارس‌جنوبی، مسعود نصوری اظهار داشت: در سال "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی"، توسعه صنعت پتروشیمی با اجرای بیش از 6 میلیارد دلار طرح مصوب و آماده‌سازی 120 هکتار زمین در فاز 2 پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس شتاب خواهد گرفت.

وی افزود: در سال "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" قابلیت‌های سرمایه‌گذاری در فاز دوم توسعه صنایع پتروشیمی در عسلویه با آماده‌سازی 100 هکتار زمین در فاز 2 پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس فراهم می‌شود.

نصوری تصریح کرد: این اراضی که از سال 1377 و در پی مصوبه هیئت دولت مبنی بر ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در پارس‌جنوبی به منظور اجرای 14 طرح پتروشیمی در نظر گرفته شده بود، از سوی یک شرکت خصوصی به طور غیرقانونی تصرف شده بود و اکنون پس از 10 سال پیگیری مداوم، این زمین‌ها رفع معارض شده است.

وی گفت: از اوایل سال 81 دوازده طرح صنعتی مصوب شرکت ملی صنایع پتروشیمی و دو طرح زیربنایی و استراتژیک پتروشیمی واقع در فاز 1 پتروشیمی در 100 هکتار از اراضی باید انجام می‌شد که به دلیل تصرف غیرقانونی شرکت یاد شده، طرح‌ها متوقف شده بود و چنانچه طرح‌های یاد شده در سال 81 اجرایی می‌شد، این طرح‌ها نیز همانند مجتمع‌های فاز یک پتروشیمی در مرحله تولید و بهره‌برداری قرار می‌گرفت.

نصوری افزود: اراضی یاد شده به سازمان منطقه ویژه، سپس به شرکت ملی صنایع پتروشیمی تحویل شده و همزمان عملیات اجرایی زیربنایی تسطیح و خاکبرداری شروع و برای اجرای طرح‌های مصوب در مرحله آماده‌سازی و اجرا قرار گرفته است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تصریح کرد: اجرای طرح‌های فاز دوم پتروشیمی‌های عسلویه به طور مستقیم برای 5 هزار نفر و به طور غیرمستقیم و در دوران ساخت برای بیش از 40 هزار نفر اشتغال‌زایی به همراه خواهد داشت.

نصوری ادامه داد: ارزش کنونی این زمین‌ها حدود 120 میلیارد تومان برآورد شده است و 12 شرکت به منظور اجرای 14 طرح با آمادگی کامل در منطقه حضور دارند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس یادآور شد: عملیات اجرایی ساخت برخی مجتمع‌های پتروشیمی در فاز دوم پتروشیمی عسلویه در سال‌های اخیر آغاز شده و مجتمع پتروشیمی مهر نخستین واحدی بود که در این فاز به بهره‌برداری رسید.

نصوری اضافه کرد: همزمان با ساخت مجتمع‌های پتروشیمی، برخی طرح‌های زیربنایی با هدف آماده‌سازی و پشتیبانی از مجتمع‌های پتروشیمی در حال انجام است. 

انتهای پیام/آ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول