اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

در برخی زمینه‌های فرهنگی کاری نکردیم

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اقدامات خوب دستگاه‌های فرهنگی گفت: البته در برخی زمینه‌های فرهنگی کاری نکردیم که باید پر کردن این خلأها در دستور کار قرار گیرد.

در برخی زمینه‌های فرهنگی کاری نکردیم

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج مرتضی رهنما یکشنبه شب در نشست کارگروه فرهنگی و اجتماعی در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: امروز ما در این کارگروه در مقام تصمیم‌گیری فرهنگی هستیم و به جز ما کسی در این حوزه تصمیم نمی‌گیرد و جلسه‌ای به جز این جلسه در جایی تشکیل نمی‌شود پس باید اعضای کارگروه با حساسیت، طرح، برنامه و پیشنهاد دهند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در بسیاری از زمینه‌های فرهنگی کاری نکردیم، افزود: در بسیاری از استان‌ها فرهنگ مردم به‌گونه‌ای است که در جشن‌های عروسی با وجود شادی و نشاط شرکت‌کنندگان همه شئونات اسلامی را رعایت کرده و بدون گناه به شادی می‌پردازند.

وی فرهنگ کار و اسراف را دو موضوع دیگری دانست که در این استان روی آن‌ها کار نشده و اکنون نیازمند کار فرهنگی بر این موضوعات هستیم.

* باید در برابر تظاهر به بدی به خوبی‌ها تظاهر کنیم

رهنما بیان کرد: همان‌گونه که یک فرد بی‌حجاب در جامعه به کار ناهنجار خود تظاهر می‌کند ما هم باید با کارهای فرهنگی از جمله برگزاری دعای ندبه در فضای عمومی تظاهر کنیم، این چه اشکالی دارد.

این مسئول ارشد در استان کهگیلویه و بویراحمد ساماندهی پارک‌ها و فضاهای عمومی را در این استان ضروری خواند و گفت: حضور نیروی انتظامی با همین نیروهای کم هم بسیار تاثیرگذار است به‌گونه‌ای که اگر پلیس نباشد نمی‌شود کارها را جمع کرد.

وی ادامه داد: اگر روزی استفاده از ماشین‌های شیشه‌ دودی در این استان یک نگرانی بود ولی با تلاش پلیس و اقدامات فرهنگی اکنون این مشکل برطرف شده که این موضوع نشان از نقش پلیس و همچنین کارهای فرهنگی دارد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این استان گردشگرپذیر است و نمی‌شود به گردشگر گفت که در کجا برود و کجا نرود، از پلیس خواست تا آمادگی برقراری امنیت در همه نقاط استقرار مسافران و گردشگران و مردم این استان را داشته باشد.

* نگرانی در فضای حاکم بر پارک‌ها نداریم

فرماندار بویراحمد نیز در این نشست با بیان اینکه اکنون فضای پارک‌ها و نقاط گردشگرپذیر در شهرستان بویراحمد و مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بسیار بهتر شده، گفت: برخی اظهار نظرهای بدبینانه برای این است که نظردهندگان به پارک‌ها نمی‌روند که شاهد امنیت و نظم عمومی در این مکان‌ها باشند.

محمد الفونه افزود: به اتفاق مسئولان ارشد این استان از پارک‌ها و مکان‌های تفریحی بازدیدهای متعددی را داشتیم و ما نگرانی در این مورد نداریم.

وی مشکل اصلی مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد را پاسخگو نبودن فضاهای کنونی در پارک‌ها دانست و ابراز داشت: به‌ویژه در فصل بهار و تابستان گردشگران و مسافران بسیاری برای استفاده از آب و هوای بی‌نظیر یاسوج به این شهر می‌آیند که واقعا پارک‌های ما جوابگوی این همه مسافر نیست.

الفونه تصریح کرد: با بهره‌برداری از پارک ولایت و بخش دیگری از بستر رودخانه بشار تا حد زیادی این مشکل برطرف می‌شود.

فرماندار شهرستان بویراحمد در بخش دیگری از صحبت‌هایش با انتقاد از دستور کار کارگروه اجتماعی و فرهنگی که در مورد ساماندهی پارک‌ها بود، تاکید کرد: این کارگروه باید به مسائل کلان‌تر و مهم‌تری بپردازد که موضوع ساماندهی پارک‌ها در دل آن جای گیرد نه اینکه وقت و انرژی خود را روی مسائل جزیی‌تر قرار دهد.

این انتقاد الفونه با تایید معاون سیاسی استاندار مواجه شد.

* برای تامین امنیت باید همه دستگاه‌ها با پلیس همکاری کنند

جانشین فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، امنیت را مقوله‌ای فراگیر خواند و گفت:‌ پلیس به تنهایی توانایی تامین امنیت این همه مکان تفریحی پراکنده را در استان ندارد و این امر مستلزم همکاری همه نهادها و ارگان‌ها است.

سرهنگ علی‌محمد زارعی افزود: اینکه نیروی انتظامی بخواهد در همه مکان‌های تفریحی نیرو بگذارد امکان‌پذیر نیست کما اینکه در سایر استان‌ها از طرح نگهبان محله برای تامین امنیت پارک‌ها استفاده می‌شود.

وی با توصیه به مسئولان خاطرنشان کرد: اگر مسافرین و افرادی که قصد سکونت را در این شهر دارند در یک نقطه مستقر شوند، تامین امنیت و انجام خدمات بهتر به آنان به راحتی صورت می‌گیرد.

به گزارش فارس، دیگر اعضای کارگروه اجتماعی و فرهنگی در ادامه با مشارکت در بحث، در روند طرح ساماندهی پارک‌ها و مکان‌های تفریحی شرکت کرده و اعلام نظر کردند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول