اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

25 خرداد امسال

کنگره فرهنگ و ادب دیار بالاگریوه در پلدختر برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پلدختر از برگزاری کنگره منطقه‌ای فرهنگ و ادب دیار بالاگریوه در 25 خردادماه جاری در این شهرستان خبر داد.

کنگره فرهنگ و ادب دیار بالاگریوه در پلدختر برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، غلام‌رضا محمودی ظهر امروز در جمع فعالان خبری این شهرستان گفت: این کنگره امسال با حضور هنرمندان و مفاخر فرهنگی، هنری و علمی استان‌های خوزستان، ایلام و لرستان در مجتمع فرهنگی هنری فجر ارشاد پلدختر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه امروزه فرهنگ بومی محلی ما در مرحله نیستی و فراموشی قرار گرفته و به جای آن فرهنگ وارداتی گسترش یافته است، بر لزوم اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری با محوریت بومی در شهرستان‌ها و میان اقوام مختلف تاکید کرد.

وی گفت: شهرستان پلدختر به عنوان مرکز منطقه و ایل بالاگریوه امروزه دارای ظرفیت‌های خوبی از لحاظ فیزیکی شامل سالن و امکانات بسیار پیشرفته و هم‌چنین دارای استعدادهای هنری خوبی است که این امر مسلماً در گسترش و نهادینه شدن فرهنگ بومی بالاگریوه تأثیر بیشتری خواهد داشت.

محمودی افزود: سال گذشته بنای این کنگره با عنوان همایش پژوهشی فرهنگ و هنر بالاگریوه گذاشته شد که طی ارسال فراخوان و اطلاع‌رسانی گسترده در دو مرحله آثار زیادی چه از لحاظ شعر و مقاله‌های علمی و چه از نظر موسیقی محلی به دستمان رسید به طوری که مجبور شدیم با توجه به این استقبال زمان آن را که اردیبهشت‌ماه بود یک ماه به تعویق بیندازیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پلدختر گفت: در این کنگره علاوه بر اجرای برنامه‌های متنوع شامل خوانش مقاله، اجرای موسیقی و خوانش شعر از سخنرانی‌های اساتید برجسته دیار بالاگریوه نیز استفاده می‌شود.

محمودی یکی از مهم‌ترین اهداف این کنگره را تجلیل از مفاخر دیار بالاگریوه دانست و اظهار امیدواری کرد که بتوانیم همین برنامه را برای بار دوم و ... برگزار کرده و دبیرخانه آن را دائمی کنیم.

گفتنی است، در کنگره منطقه‌ای فرهنگ و ادب دیار بالا گریوه پرفسور سکندر امان‌الهی‌بهاروند از محققین برجسته کشور نیز سخنرانی می‌کند.

انتهای پیام/ل20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول