اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور افزایش آگاهی مالیاتی صورت گرفت

حضور عضو شورای عالی مالیاتی کشور در کارگاه آموزشی مالیاتی زنجان

خبرگزاری فارس: کارگاه آموزشی اصول و قوانین مربوط به تنظیم اظهارنامه مالیاتی و صورت‌های مالی در اتاق بازرگانی استان زنجان برگزار شد.

حضور عضو شورای عالی مالیاتی کشور در کارگاه آموزشی مالیاتی زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، عضو شورای عالی مالیاتی کشور ظهر امروز در کارگاه آموزشی مالیاتی با تاکید بر اینکه معافیت‌های مالیاتی مشمول گذر زمان نمی‌شوند، گفت: براساس قوانین موجود در زمینه ارث باید حداقل یکی از وراث حداکثر تا شش ماه بعد از فوت متوفی برای استفاده از معافیت‌های قانونی اظهارنامه را تسلیم کند.

اسماعیل اسماعیلی در این کارگاه آموزشی اطلاعات گسترده‌ای در زمینه علل رد دفاتر از طرف ادارات امور مالیاتی کشور ارائه داد و خاطر نشان شد: با داشتن اطلاعات کافی در زمینه نحوه و زمان ثبت و ارائه به موقع دفاتر به ادارات کل مالیاتی کشور مؤدیان می‌توانند این مشکل را حل کنند.

وی درباره واگذاری سر قفلی با اشاره به اینکه مؤدیان باید ظرف مدت 30 روز اظهار نامه خود را ارائه دهند، تصریح کرد: در زمینه املاک اجاری نیز مالکین مکلفند تا آخر تیرماه سال بعد اظهارنامه مالیاتی را تسلیم کنند.

عضو شورای عالی مالیاتی کشور با بیان اینکه اشخاص حقیقی و حقوقی برای ارائه اظهارنامه تا آخر تیرماه فرصت دارند برای استفاده از معافیت‌های لازم اظهارنامه خود را ارائه دهند، اضافه کرد: افراد حقیقی مشمول بند الف و ب در صورت ارائه نکردن اظهارنامه مشمول 60 درصد جریمه می‌شوند.

وی در زمینه مالیات بر ارزش افزوده نیز خاطر نشان کرد: به دلیل عدم آگاهی افراد در زمینه معافیت برخی از کالاها و خدمات از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، این مالیات از خریداران کسر می‌شود که باید برای کارمندان کلاس‌های ویژه در این راستا برگزار شود تا در موقع خرید کالا خدمات متوجه این مقوله باشند.

اسماعیلی صنایع دستی، تعاونی‌های کارمندی و مدارس غیرانتفاعی را از مصادیق معافیت‌های مالیاتی برشمرد و گفت: اگر به دلیل کمی آگاهی مؤدیان از قوانین این معافیت‌ها در زمینه اشخاص و یا شرکت‌ها اعمال شود مبالغ اخذ شده قابل استرداد بوده چرا که معافیت مشمول مرور زمان نمی‌شود.

لازم به ذکر است که در سال جاری درآمد و حقوق تا سقف 550 هزار تومان از پرداخت مالیات معاف است.

انتهای پیام/س10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول