اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال گذشته صورت گرفت

اجرای طرح بسیج سلامت برای 400 هزار دانش‌آموز اصفهانی

خبرگزاری فارس: رئیس گروه سلامت و پیش‌گیری اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در سال گذشته طرح بسیج سلامت برای 400 هزار دانش‌آموز در سراسر استان اجرا شده است.

اجرای طرح بسیج سلامت برای 400 هزار دانش‌آموز اصفهانی

سعید باقری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه طرح بسیج سلامت از سال 1385 در استان اصفهان اجرا شده است، اظهار داشت: این طرح پیرامون هفت رفتار پر‌خطر در مدارس اجرا شده است و تمام مدارس باید به سوی اجرای این طرح حرکت کنند.

وی به هدف اجرای طرح بسیج سلامت در سطح مدارس اشاره کرد و افزود: ارائه آموزش‌های مهارتی به دانش‌آموزان از مهم‌ترین اهداف و رویکرد‌های اجرای این طرح در مدارس است.

رئیس گروه سلامت و پیش‌گیری اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: در این طرح به پیش‌گیری از تغذیه نا‌مناسب و کم‌تحرکی دانش‌آموزان در دوره ابتدایی توجه می‌شود و در دوره راهنمایی نیز این طرح به پیش‌گیری از وقوع حوادث، جلوگیری از حرکت دانش‌آموزان به سوی استفاده از دخانیات می‌پردازد.

وی با اشاره به اینکه پیش‌گیری از رفتار‌های پر‌خطر و جلوگیری از حرکت دانش‌آموزان به سوی اعتیاد نیز برای دانش‌آموزان دوره متوسطه مطرح می‌شود، اضافه کرد: این طرح با تعامل و همکاری با 14 دستگاه اجرایی در مدارس موجود در استان در حال اجرا است.

باقری با اشاره به تعداد افرادی که در سال گذشته زیر پوشش این طرح قرار گرفته‌اند، تاکید کرد: در سال گذشته طرح بسیج سلامت برای 400 هزار دانش‌آموز در 40 منطقه آموزشی در سراسر استان اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه این طرح به سه گروه اختصاص دارد، بیان داشت: فرهنگیان موجود در آموزش و پرورش در این طرح به عنوان تربیت مدرس آموزش‌های لازم را دریافت می‌کنند و بخشی از این طرح نیز به آموزش دانش‌آموزان اختصاص دارد.

رئیس گروه سلامت و پیش‌گیری اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: خانواده‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین اقشار تأثیرگذار بر روی رفتار دانش‌آموزان نیز یکی از محور‌های طرح بسیج سلامت قرار دارند.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول