اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابهر:

برای نوشتن درایت‏ها و مدیریت‏هاى رهبری صدها کتاب جوابگو نیست

خبرگزاری فارس: امام جمعه ابهر با اشاره به آغاز بیست و چهارمین سال رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفت: اگر بخواهیم مرورى بر درایت‏ها و مدیریت‏هاى ایشان داشته باشیم، ده‌ها و صدها کتاب هم جوابگو نیست.

برای نوشتن درایت‏ها و مدیریت‏هاى رهبری صدها کتاب جوابگو نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ابهر اظهار داشت: مقام معظم رهبری به شایستگى توانسته‏‌اند سکان انقلاب اسلامى را هدایت کنند.

وی افزود: اگر بخواهیم مرورى بر درایت‏ها و مدیریت‏هاى ایشان در طی سال‌های رهبری داشته باشیم، ده‌ها و صدها کتاب هم جوابگو نیست.

امام جمعه ابهر با اشاره به اینکه اگر امروز در آستانه تبدیل‌شدن به یک کشور پیشرفته و تاثیرگذار در جهان هستیم و اگر بحران‏هاى داخلى و خارجى مهار و مدیریت شده است، جز عنایت‏هاى الهى و تدبیر مقام معظم رهبرى نبوده است، افزود: یک بررسى کوتاه از مدیریت مقام معظم رهبرى، نشان می‌دهد که در طول بیست و چهار سال گذشته، سکاندار کشتى انقلاب اسلامى، با وجود توفان‌هاى تند سیاسى در منطقه و جهان، انقلاب را به سلامت به ساحل نجات رهنمون کرده است و دشمنان نظام از این همه درایت و هوشمندى، انگشت حیرت به دهان گرفته‏‌اند.

وی به جنگ خلیج فارس و حمله صدام به کویت به عنوان یکی از بحران‌های روی داده در زمان رهبری آیت‌الله خامنه‌ای اشاره کرد و گفت: در آن موقع خیلی‌ها در کشور گفتند باید به صدام کمک کنیم تا بر آمریکا پیروز شود، اما رهبر معظم قبول نکردند و آمریکا و صدام را باطل اعلام کردند، که با این تصمیم از یک عقبه سخت و سرنوشت‌ساز با تدبیر و هوشمندی رهبر عبور کردیم.

حجت‌الاسلام رحیمی نحوه برخورد با طالبان، عبور از دوران تلخ دوم خرداد و دادگاه میکونوس را از اتفاقات دوران رهبری آیت‌الله خامنه‌ای برشمرد و گفت: در جریان دادگاه میکونوس وقتی سفرای کشورهای اروپایی با اعتراض و قهر از ایران خارج شدند، مقام معظم رهبری با اقتدار ایستادند و گفتند هیچ کدام حق ندارند برگردند و باید عذرخواهی کنند تا برگردند و کشور آلمان هم آخرین کشوری است که باید بیاید.

وی کنترل فتنه 18 تیر ماه 78 و کنترل فتنه 88 را از دیگر وقایع دوران رهبری مقام معظم رهبری برشمرد و گفت: فوت آقای منتظری، مقابله با جریان انحرافی که مقام معظم رهبری چهار بار به صورت مستقیم و علنی و چندین بار به صورت غیرمستقیم در مقابله جریانات انحرافی و طرح‌ها و عقاید آنها ایستادگی کردند.

امام جمعه ابهر در ادامه به مناسبت‌های هفته از جمله فرمان حضرت امام(ره) مبنی بر تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی در 23 خرداد 1359 اشاره کرده و افزود: امام آن روز مسئله مهم اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها را مطرح کرد.

وی افزود: قضیه دانشگاه از اهم امور است همان طوری که برای دشمنان ما و برای آنها که می‌خواهند افکار جوانان ما را منحرف کنند، مهم است.

حجت‌الاسلام رحیمی حوزه و دانشگاه و آموزش و پرورش را سه ضلع مبارک جامعه دانست و تصریح کرد: اگر این سه مرکز علمی اصلاح شوند همه عالم رو به اصلاح می‌روند و لذا ما قبل از همه چیز باید وقت خود را به آموزش و پرورش بگذاریم.

وی افزود: اگر یک جوان با روحیه لاابالی وارد دبیرستان شد و موقع بیرون رفتن متدین از دبیرستان بیرون آمد، معلوم می‌شود آموزش و پرورش اسلامی است.

امام جمعه ابهر به روز جهانی صنایع دستی اشاره و بر اهمیت صنایع دستی تاکید کرده و افزود: باید در سال تولید ملی اهمیت فوق‌العاده‌ای برای این صنایع داشته باشیم.

انتهای پیام/ی10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول