اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای خبر داد

ارائه آموزش‌های تقاضامحور توسط سازمان فنی‌ و حرفه‌ای‌

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از ارائه آموزش‌های تقاضامحور بر مبنای نیاز بازار به‌عنوان مهم‌ترین هدف و برنامه این سازمان در سال‌جاری خبر داد.

ارائه آموزش‌های تقاضامحور توسط سازمان فنی‌ و حرفه‌ای‌

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، کوروش پرند پیش‌ازظهر امروز در دیدار با استاندار کردستان در سنندج، با اشاره به برنامه‌های راهبردی، رویکرد و سیاست‌های جدید مهارت‌آموزی سازمان در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی اظهار داشت: حرکت به سمت ارائه آموزش‌های تقاضامحور براساس تقاضا و نیاز بازار کار به عنوان مهم‌ترین اولویت و برنامه سازمان با جدیت در سال‌جاری دنبال خواهد شد.

 رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به دوره‌های تکمیلی بین سطوح تحصیلی و نقش آموزشگاه‌های آزاد در این زمینه اشاره کرد و گفت: این دوره‌ها یکی دیگر از برنامه‌های مهم سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در سال‌جاری خواهد بود.

به گفته وی، با راه‌اندازی این دوره‌ها یک بازار جدید برای آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای ایجاد و این آموزشگاه‌ها می‌توانند تاثیرگذاری بیشتری در این بخش داشته باشند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در ادامه به تدوین استانداردهای شغلی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته تقریبا استانداردهای سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در بحث استانداردهای آموزش دو برابر و به بیش از 3 هزار استاندارد رسیده است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اجرای نظام جامع مهارت و فناوری، راهکار مهم ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری است.

این مسئول از اشتغال و رفع بیکاری به‌عنوان دغدغه مهم همه کشورهای جهان نام برد و ادامه داد: از دو سال پیش کارگروهی با هدف رفع بیکاری و سر و سامان دادن به اشتغال در زمینه آموزش‌های مهارتی فعالیت خود را آغاز و در نخستین گام نظام جدیدی به‌عنوان نظام جامع مهارت و فناوری را طراحی و تدوین کرد.

به گفته وی، این نظام در اول آبان 90 به تصویب هیئت وزیران رسید و شامل زیر نظام آموزش مهارت و فناوری، صلاحیت حرفه‌ای و نظام شرایط احراز اشتغال است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور خاطرنشان کرد: آموزش در نظام آموزش مهارت و فناوری، کوتاه‌مدت و مبتنی بر نیاز کار است و در حال حاضر سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و دانشگاه جامع علمی کاربردی به سمت این نظام حرکت می‌کنند.

این مسئول به تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزشی بر اساس سند راهبردی تدوین شده توسط سازمان پرداخت و متذکر شد: سعی کرده‌ایم رشته‌های آموزش فنی و حرفه‌ای متناسب با بازار کار برنامه‌ریزی و توسعه یابد تا جوانان بتوانند با گذراندن دوره‌های آموزشی و ارتقای سطح مهارت سریعأ جذب بازار کار شوند.

پرند در پایان بر تعامل، همکاری و حمایت بیش از پیش مسئولان استان برای گسترش و توسعه و ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی در منطقه تأکید کرد و اذعان داشت: توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با توجه به نیاز بازار کار بهترین راه کاری برای رفع مشکلات بیکاری در جامعه است.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول