اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان بهزیستی آذربایجان‌غربی خبر داد

اجرای طرح آموزشی مهارت‌های زندگی در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: معاون امور پیشگیری سازمان بهزیستی آذربایجان‌غربی از اجرای طرح آموزشی مهارت‌های زندگی در مناطق مختلف این استان خبر داد.

اجرای طرح آموزشی مهارت‌های زندگی در آذربایجان غربی

پروین محمدپوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه به اجرای این طرح با هدف توانمندسازی اقشار مختلف جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: هدف کلی که برای اجرای این طرح ترسیم شده، آموزش راه‌کارهای ارتقای سلامت روانی، اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

وی تصریح کرد: انواع مهارت‌های زندگی طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی مواردی مانند مهارت خودآگاهی، همدلی، برقراری ارتباط بین فردی، ایجاد ارتباط اجتماعی، مقابله با استرس، مقابله با هیجانات، حل مسئله، تصمیم‌گیری، تفکر خلاق، تفکر انتقادی و ... را شامل می‌شود.

محمدپوری در ارتباط با شیوه آموزش مهارت‌های زندگی گفت: آموزش مهارت‌های زندگی به شیوه فعال قابل اجرا بوده و روش سنتی معلم‌محور در این روش هیچ جایگاهی ندارد. همچنین در آموزش این طرح از روش‌هایی مانند ایفای نقش، بارش فکری و فعالیت‌‌های گروهی استفاده می‌شود.

وی به اجرای طرح آموزش‌های پیش از ازدواج اشاره کرد و بیان داشت: در این طرح مفاهیم مختلف مانند ضرورت آموزش پیش از ازدواج، آشنایی، عشق در ازدواج، ملاک‌های تعیین همسر، دوران عقد و نامزدی همچنین مفهوم زندگی مشترک به افراد شرکت‌کننده در کارگاه‌های آموزشی تدریس می‌شود.

محمدپوری با بیان اینکه در این طرح به روش سنتی تدریس نمی‌شود، اضافه کرد: در این طرح از روش‌ فعال و از تکنیک‌های نظیر ایفای نقش، بارش گروهی و فعالیت گروهی استفاده می‌شود و مدرس اغلب به عنوان تسهیلگر، جلسات آموزشی را مدیریت می‌کند و مخاطبان به صورت فعال در مباحث شرکت می‌کنند.

معاون پیشگیری سازمان بهزیستی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه مدرسان از فارغ‌التحصیلان رشته‌های روانشناسی، مشاوره، علوم تربیتی و علوم اجتماعی با مدرک فوق‌لیسانس هستند، اظهار داشت: افرادی که به عنوان مدرس گرداننده این جلسات هستند آموزش‌های لازم را در این ارتباط دریافت کرده و گواهی آموزشی نیز کسب کرده‌اند.

انتهای پیام/ب20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول