اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی نهبندان خبر داد

افتتاح 66 پروژه کشاورزی و دامداری در نهبندان

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی نهبندان از افتتاح تعداد 66 پروژه کشاورزی و دامداری در این شهرستان به مناسبت هفته جهاد کشاورزی خبر داد و افزود: با بهره‌برداری ازاین پروژه تعداد 5 هزار و 514 خانوار از مزایای آنها برخوردار می‌شوند.

افتتاح 66 پروژه کشاورزی و دامداری در نهبندان

محمد خیرخواه امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نهبندان، اظهار داشت: شهرستان نهبندان از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مستعدی در بخش کشاورزی و دامداری برخوردار است که با بهره‌گیری و سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها می‌توان سبب بهبود وضعیت معیشت خانواده‌ها و رونق اقتصادی منطقه شد.

وی تعداد پروژه‌های آماده بهره‌برداری در بخش کشاورزی و دامداری نهبندان به مناسبت هفته جهاد کشاورزی را 66 پروژه دانست و تصریح کرد: این تعداد طرح در غالب طرح‌های آموزش و ترویج، بهبود تولیدات گیاهی، بهبود تولیدات دامی، امور فنی و زیربنایی، امور اراضی، صنایع و مکانیزاسیون انجام و آماده افتتاح شده است.

مدیر جهاد کشاورزی نهبندان با بیان اینکه برای اجرایی شدن این پروژه‌ها مبلغی معادل 2 میلیارد و 250 میلیون تومان هزینه شده است، افزود: این اعتبارات از محل اعتبارات عمرانی، تسهیلاتی و مشارکت مردمی تأمین شده است.

خیرخواه ادامه داد: این تعداد پروژه برای بیش از 13 نفر اشتغال مستقیم و برای 44 نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد کرده است.

وی اظهار داشت: با بهره‌برداری از 66 پروژه کشاورزی و دامداری نهبندان در هفته جهاد کشاورزی تعداد 5 هزار و 514 خانوار از مزایای آنها برخوردار می‌شوند.

 

مدیر جهاد کشاورزی نهبندان، اجرای طرح‌های تسطیح و یکپارچه‌سازی، تجهیز اراضی و آبیاری تحت فشار را جزو سیاست‌های اولویت‌دار مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان به منظور استفاده بهینه از آب و خاک و افزایش راندمان آبیاری عنوان کرد.

خیرخواه با اشاره به اینکه کشاورزان می‌توانند با اجرای آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی خود از تسهیلات مناسب دولت استفاده کنند، گفت: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و مباحث کم‌آبی در این شهرستان یکی از مهم‌ترین و بهترین راه‌های استفاده بهینه از آب نیز اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار و بهره‌گیری از شیوه‌های نوین آبیاری است.

انتهای پیام/ع20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول