اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ارومیه:

برنامه‌های تابستانی با آموزه‌های دینی تناسب داشته باشند

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت ارومیه گفت: برنامه‌های تابستانی با آموزه‌های دینی و فرهنگی جامعه تناسب داشته باشند.

برنامه‌های تابستانی با آموزه‌های دینی تناسب داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام سیدمحمد فخری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه اظهار داشت: برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در عین حال باید شاد و مفرح و دلچسب طراحی شوند.

وی از کانون بسیج جوانان، اداره فرهنگی و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی به دلیل اجرای برنامه‌های خوب و ارزش‌مدار برای دانش‌آموزان در ایام تابستان تقدیر کرد.

امام جمعه موقت ارومیه اضافه کرد: ماه رجب ماه نزول برکات الهی برای مسلمانان جهان و کل بشریت است.

وی ادامه داد: مبعث پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) به پیامبری و ولادت امیر مومنان حضرت علی(ع) از جمله برکاتی است که خداوند متعال در ماه رجب برای انسان‌های زمینی نازل فرموده است.

به گفته فخری این دو رویداد مهم که رویدادها و مناسبت‌های پربرکت و مبارکی را برای مسلمانان به ارمغان آورده‌اند، نقطه عطفی در تاریخ بشریت هستند که مسیر حرکت اجتماعات بشری را از زشتی به زیبایی و از قتل و خونریزی را به اخوت و برادری تغییر داده‌اند.

وی با بزرگداشت 27 رجب سالروز بعثت رسول اکرم(ص) به پیامبری اسلام و 13 رجب سالگرد میلاد نورانی امیر مومنان حضرت علی(ع) اضافه کرد: در قرآن کریم بارها از پیامبر بزرگوار اسلام(ص) به عنوان پیامبر رحمت یاد شده که نشان می‌دهد خداوند متعال با بعثت رسول اکرم(ص) درهای رحمت و رستگاری را به روی مسلمانان گشوده است.

امام جمعه موقت ارومیه اظهار داشت: با بعثت پیامبر بزرگوار اسلام حضرت محمد بن عبدالله(ص) مردمانی که همواره در جنگ، خونریزی، قتل و غارت یکدیگر بودند به برکت اسلام برادران دینی هم شدند و با اتحاد و همبستگی توانستند حکومت‌ها و قدرت‌های بزرگ را به زانو درآورند.

فخری با بیان اینکه اسلام نه تنها مسلمانان را در یک صف واحد قرار داد، تصریح کرد: اسلام، توحید، معنویت و تلاش برای ایجاد یک جامعه آرمانی با ارزش‌های متعالی را به مسلمانان آموخت.

امام جمعه موقت ارومیه در ادامه با اشاره به آغاز هفته محیط زیست، اضافه کرد: برای حفاظت از محیط زیست انسانی و طبیعی توجه همگانی ضروری است.

فخری ادامه داد: زندگی شهری و ماشینی از عوامل مهم به هم خوردن توازن طبیعی است و نهادها و دستگاه‌های اجرایی، واحدهای صنعتی و تولیدی نباید به قیمت توسعه و سودآوری، محیط زیست انسانی و طبیعی را دچار آسیب کنند.

انتهای پیام/س20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول