اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه:

آموزه‌های دینی کامل‌ترین شیوه تربیتی است

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه گفت: آموزه‌های دینی موجود در اسلام کامل‌ترین شیوه‌های تربیتی به شمار می‌روند.

آموزه‌های دینی کامل‌ترین شیوه تربیتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر حجت‌الاسلام محمدرضا عاشوری ظهر امروز در همایش سرمایه عمر در بوشهر اظهار داشت: قرآن سرچشمه معارف اسلام است و در تربیت دینی جایگاه بسیار عظیمی دارد.

وی با اشاره به اهمیت تربیت قرآنی و صحیح فرزندان گفت: تربیت از حیاتی‎ترین ابعاد زندگی انسان به شمار می‎رود و در پرتو آن انسان به سعادت مطلوب نائل می‎آید.

عاشوری تصریح کرد: حضرت علی(ع) در سخنان گهربار خود بارها و بارها از این امر مهم پرده برداشته و آثار و نتایج مثبت تربیت فرزند و پیامدهای منفی بی‎توجهی به آن را بیان داشته‎اند.

وی با بیان اینکه یکی از شرایط موفقیت انسان درک کردن قیمت و ارزش وقت است یادآور شد: اگر جوانی ثروت هنگفتی از پدر به ارث برده باشد و دیوانه‎وار اسراف و تبذیر کند همه متأسف و متعجب می‏شوند، به حال جوان رقت می‏کنند، عاقبت شومش را همه حدس می‏زنند که چه بدبختی‎ها و پشیمانی‎هاست.

عاشوری ادامه داد: همه‏ ماها کم و بیش با چنین کسانی برخورد کرده‏ایم و بسیار تأسف خورده‏ایم‏ ولی نسبت به سرمایه بزرگ‎تر و با ارزش‎تر یعنی وقت و عمر همان معامله‏ای را می‏کنیم‏ که آن جوان نسبت به مال و ثروت خود می‏کند و هیچ‌گونه متأثر نمی‏شویم.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: تلاش کنیم فرزندانمان را مطابق با احکام و آموزه‎های دینی تربیت کنیم تا در پایان عمر حسرت و افسوسی نداشته باشیم.

وی یادآور شد: نماز از بارزترین مصادیق تربیت دینی و بلکه مهم‌ترین نمود آن در حوزه احکام و عبادت است.

عاشوری اضافه کرد: دین اسلام دستورات کامل و جامعی برای تربیت، تعلیم و پرورش فرزندان دارد که از همه الگوهای غربی بهتر و کامل‎تر است.

وی ادامه داد: امیدواریم با توسعه این دستورات در جامعه شاهد پرورش جامعه‎ای پیشرفته مطابق با آموزه‎ها و اصول دینی و مذهبی باشیم.

انتهای پیام/صا30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول