اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه گرمسار:

مسئولان پرهیز از تشریفات را از حضرت امام بیاموزند

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه شهرستان گرمسار گفت: با اینکه امام خمینی(ره) شخصیتی ملی و جهانی بود، اما ساده می‏‏زیست و امروز مسئولان باید پرهیز از تشریفات را از حضرت امام بیاموزند.

مسئولان پرهیز از تشریفات را از حضرت امام بیاموزند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرمسار، حجت‏الاسلام مهدی ولی‏خانی پیش از ظهر امروز در جمع بسیجیان گرمسار اظهار داشت: حضرت امام خمینی(ره) شخصیتی بسیار بزرگ و به حق از سلاله پاک رسول خدا و ائمه اطهار(ع) بودند و به خاطر همین کمالات به شخصیتی ملی و بلکه جهانی تبدیل شدند.

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه شهرستان گرمسار گفت: تمام خصوصیات و ویژگی‏های اخلاقی که در معصومان بود، در شخصیت امام خمینی(ره) نیز تبلور داشت.

ولی‏خانی افزود: امام در سایه علوم و معارف الهی و عمل به دستورات خداوند تکامل یافت و تا مرز عصمت پیش رفت.

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه شهرستان گرمسار به ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: امام منشأ همه کمالات را تزکیه و اصلاح نفس می‏پنداشت و از هر چه مرضی خدا نبود، دوری می‏کرد و تزکیه و تهذیب را مقدم بر هر امری می‏دانست.

ولی‏خانی بیان داشت: حضرت امام خمینی(ره) تهذیب نفس را توسط عمل به واجبات و مستحبات الهی ‌به بهترین وجه و کامل‏ترین شرایط و انس با قرآن، دعا و مناجات با خدا و شب زنده‏داری کسب کرده بود.

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه شهرستان گرمسار عنوان کرد: نظم و انضباط در تمام زندگی اجتماعی و فردی امام وجود داشت و مطالعه عمیق از دیگر ویژگی‏های امام بود.

وی به نقل از حاج سیداحمد خمینی گفت: "وقتی شاه از ایران فرار کرد، ما در پاریس بودیم و تمام خبرنگاران از کشورهای مختلف آمده بودند و صحبت‏های امام را مستقیم پخش می‏کردند، امام دقایقی را صحبت و سپس سؤال کردند ظهر شده است؟ گفتم بله، امام صحبت را قطع کردند و رفتند تا نماز اول وقت بخوانند."

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه شهرستان گرمسار افزود: نسبت به اهتمام حضرت امام به انجام واجبات و مستحبات در وقت مخصوص و شرایط مطلوب، خاطرات زیادی نقل شده است.

ولی‏خانی گفت: عشق به ولایت از دیگر ابعاد شخصیتی حضرت امام خمینی(ره) بود، امام عاشق زیارت قبور ائمه اطهار(ع) بودند و اهتمام ایشان برای زیارت معصومان و شرکت در مجالس عزاداری و حزن شدید در مصائب ائمه اطهار(ع) نشانه اوج محبت و پیوند قلبی او با ائمه بود.

وی افزود: ساده‏زیستی و پرهیز از تشریفات از دیگر خصوصیات آن بزرگوار بود و ایشان نسبت به مصرف بیت‏المال نهایت احتیاط را می‏کردند و نظرش این بود که بیت‏المال مسلمین فقط باید برای مسلمین مصرف شود و حاکمان حق ندارند، برای رفاه و جلال و جبروت خودشان آن مصرف کنند.

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه شهرستان گرمسار بیان داشت: حضرت امام خمینی(ره) زمانی که در تبعید بودند، مقالاتی پیرامون ولایت‌فقیه در عصر غیبت امام معصوم(عج) نوشتند و تئوری ولایت‌فقیه را همان زمان در نجف اشرف مطرح و تدریس می‏کردند.

ولی‏خانی ادامه داد: امام خمینی(ره) بعد از ورود به کشور جمهوری اسلامی ایران در 12 بهمن 1357 و پیروزی انقلاب اسلامی ایران در عمل حکومت ولایت‌فقیه را پیاده کردند.

وی تصریح کرد: تاکنون برکات نظام جمهوری اسلامی ایران را در سایه ولایت‌فقیه شاهد بوده‏ایم و جهانیان کارایی حکومت اسلامی در سایه ولی‏فقیه را مشاهده کردند و همین امر باعث بیداری اسلامی در بسیاری از کشورهای جهان شده است.

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه شهرستان گرمسار گفت: زنده نگه ‏داشتن یاد و راه امام خمینی(ره) در افزایش بصیرت مردم و ادامه مسیر نورانی انقلاب اسلامی بسیار مهم است.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول