اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 20 روز گذشته صورت گرفت

مایه‌کوبی 150 هزار رأس دام علیه تب مالت در سیرجان

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سیرجان گفت: طی 20 روز گذشته 150 هزار رأس دام علیه تب مالت در شهرستان سیرجان واکسینه شدند.

مایه‌کوبی 150 هزار رأس دام علیه تب مالت در سیرجان

علیرضا زینلی‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سیرجان اظهار داشت: با توجه به ضرورت سلامت دام و فرآورده‌های دامی که در فصل تولید شیر آنان هستیم طرح واکسیناسیون علیه تب مالت به صورت ضربتی در مناطق روستایی انجام شد.

وی افزود: طی 20 روز گذشته 150 هزار رأس دام علیه تب مالت در شهرستان سیرجان واکسینه شدند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سیرجان از جلوگیری ذبح دام در بخش زیدآباد و روستاهای اطراف در محل قصابی‌ها یا درب منزل خبر داد و گفت: با احداث کشتارگاه شهر زیدآباد که با بیش از یک‌میلیارد ریال از اعتبارات شهرداری شهر زیدآباد انجام شده است، باید مردم در جلوگیری از ذبح دام در معابر عمومی که موجب انتقال بیماری‌های مشترک انسان و دام می‌شود، همکاری کنند.

زینلی‌پور از برخورد با ذبح‌ دام‌های قاچاق در سطح شهرستان خبر داد و افزود: با هدف جلوگیری از فروش این گونه لاشه‌های گوشت تمام ذبح‌های کشتارگاهی با لیبل‌گذاری و برچسب تاریخ عرضه می‌شود.

وی تصریح کرد: مردم از خرید گوشت‌های با مهر و بدون لیبل که به نوعی کار قاچاقچیان دام است، خودداری کنند زیرا که گوشت‌های یاد شده مورد تایید دامپزشکی نیستند و ممکن است آلوده به بیماری باشند.

انتهای پیام/خ30/ژ1001

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول