اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر دامپزشکی ریگان

220 هزار دام در ریگان مایه‌کوبی شدند

خبرگزاری فارس: مدیر شبکه دامپزشکی ریگان گفت: به منظور مبارزه با بیماری‌های دامی 221 هزار و 50 دام و حیوان در این شهرستان مایه‌کوبی شدند.

220 هزار دام در ریگان مایه‌کوبی شدند

حجت‌الله جعفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ریگان با بیان اینکه بخش خصوصی نقش بسیار مهمی در تشخیص و درمان بیماری‌های دام و طیور دارد، اظهار داشت: دامپزشکی ریگان با دارا بودن یک مرکز درمانی، دو داروخانه دامپزشکی و یک شرکت خدمات ممیزی بهداشتی به دامداران و عشایر شهرستان ریگان خدمات‌رسانی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: مرکز درمانی این شهرستان همه روزه در دو نوبت صبح و عصر با ویزیت و تشخیص و درمان بیماری‌های دام و مرکز مایه‌کوبی با انجام واکسیناسیون ارائه خدمت می‌کند.

مدیر شبکه دامپزشکی ریگان بیان داشت: این مراکز در سال گذشته اقدام به واکسیناسیون 22 هزار رأس گاو علیه بیماری تب برفکی طی سه فاز، واکسیناسیون 30 هزار رأس گوسفند و بز، واکسیناسیون یک‌ هزار و 800 رأس گاو علیه علیه بیماری تب مالت، 250  قلاده سگ علیه بیماری هاری، 38 هزار رأس دام سبک علیه بیماری آنتروتوکسمی و 129 هزار رأس دام سبک علیه بیماری قانقاریا کرده است.

جعفری ابراز داشت: یکی از اقدامات مراکز بخش خصوصی برگزاری کارگاه آموزشی در مورد بیماری‌های دامی و بیماری‌های انگلی است که در سال گذشته هشت مورد برگزار شده است.

وی از شهروندان خواست برای کنترل هر چه بهتر بیماری‌های دامی با مراکز بخش خصوصی همکاری کنند و با توجه به آغاز فصل بهار در تهیه داروهای ضد انگل خوراکی برای مبارزه با بیماری‌های انگلی داخلی از جمله فاسیولادیکر و سلیوم کیست هیداتید و ... اقدام کنند.

به گزارش فارس، در شهرستان ریگان بیش از 250 هزار رأس دام سبک و 14 هزار رأس دام سنگین نگهداری می‌شود که یکی از قطب‌های مهم پرورش دام در استان کرمان است.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول