اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت دامپزشکی

4 میلیون قطعه طیور کهگیلویه و بویراحمد مایه‌کوبی‌ شدند

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: به همت دامپزشکی و در اقدامی ضربتی، 4 میلیون قطعه طیور در کهگیلویه و بویراحمد مایه‌کوبی‌ شدند.

4 میلیون قطعه طیور کهگیلویه و بویراحمد مایه‌کوبی‌ شدند

محسن صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: به منظور کنترل و پیشگیری از بیماری‌های طیور در واحدهای صنعتی و بومی استان، تعداد 4 میلیون و 253 هزار قطعه طیور علیه انواع بیماری‌های طیور واکسینه شدند.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اعلام این خبر گفت: در راستای سیاست‌های کنترل و پایش بیماری‌های طیور، این تعداد قطعه طیور صنعتی و بومی با همکاری بخش خصوصی و با نظارت این اداره‌کل واکسینه شدند.

وی تعداد نمونه‌های آزمایشگاهی اخذ شده طیور در طی این مدت را 650 نمونه عنوان کرد و گفت: خوشبختانه با همت و تلاش همکاران گمنام دامپزشکی موردی از بیماری آنفولانزای فوق حاد طیور در استان مشاهده نشده است ولیکن سیستم مراقبت از بیماری آنفولانزا همچون گذشته در حال اجرا بوده که در این خصوص 702 مورد پایش و مراقبت اجرا شده است.

مدیرکل دامپزشکی این استان به پدیده گرد و غبار و ریزگردها اشاره کرد و گفت: عدم توجه پرورش‌دهندگان به این پدیده و رعایت نکردن مسائل امنیت زیستی و قرنطینه‌ای می‌تواند نتایج مخاطره‌آمیز در این صنعت را به دنبال داشته باشد.

این مسئول افزود: بهینه‌سازی سیستم‌های تهویه، کنترل دما، رطوبت سالن‌های پرورش، مشاوره و ارتباط مستمر با دامپزشک و سایر مسائل بهداشتی دامپزشکی می‌تواند تا حدود زیادی مخاطرات این پدیده جوی را کنترل کند.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول