اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دامپزشکی مهریز خبر داد

9 هزار رأس دام سنگین در مهریز مایه‌کوبی می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی مهریز از مایه‌‌کوبی بیش از 9 هزار رأس گاو در این شهرستان علیه تب برفکی به صورت رایگان خبر داد.

9 هزار رأس دام سنگین در مهریز مایه‌کوبی می‌شوند

احسان آقابابایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مهریز اظهار داشت: طرح رایگان و سراسری مایه‌کوبی تب برفکی در شهرستان مهریز از 20 فروردین‌ماه سال جاری آغاز شد و به مدت 27 روز کاری ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در طول این مدت تمام جمعیت دام سنگین شهرستان یعنی 9 هزار رأس گاو علیه تب برفکی با استفاده از تمام ظرفیت بخش دولتی و خصوصی مایه‌کوبی خواهند شد.

وی تأکید کرد: بعد از اتمام این طرح هیچ‌گونه مایه‌کوبی در دامداری‌ها انجام نخواهد شد، بنابراین دامداران شهرستان مهریز با مراجعه به شبکه دامپزشکی شهرستان حساسیت و پی‌گیری لازم را در این زمینه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: رویه کاری شبکه دامپزشکی شهرستان مهریز این است که به صورت خودکار به تمامی دامداری‌های کوچک و بزرگ اعزام و مایه‌کوبی را انجام دهند.

آقابابایی با اشاره به وضعیت شیوع تب برفکی در شهرستان مهریز افزود: خوش‌بختانه با انجام واکسیناسیون مستمر در سال‌های گذشته در حال حاضر موردی از تب برفکی در سطح شهرستان نداریم.

وی بیان کرد: بیماری تب برفکی از بیماری‌های ویروسی مهم است که می‌تواند باعث مرگ و میر در دام نابالغ و کاهش تولید شیر و ضریب تبدیل در دام بالغ شود.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول