اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی:

200 هزار رأس دام سنگین علیه تب برفکی مایه‌کوبی می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: با اجرای طرح سراسری تب برفکی 200 هزار رأس دام سنگین این استان علیه بیماری تب برفکی مایه‌کوبی می‌شوند.

200 هزار رأس دام سنگین علیه تب برفکی مایه‌کوبی می‌شوند

سیدسعید حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: طرح سراسری تب برفکی با پیش‌بینی مایه‌کوبی 200 هزار رأس دام سنگین هم‌اکنون در دامداری‌های صنعتی و پرواربندی شهرهای استان در حال اجراست.

وی با بیان اینکه این طرح با همکاری بخش خصوصی و دولتی به اجرا درآمده است تصریح کرد: در این طرح واکسن‌ها رایگان بوده، اما دامداران موظف به پرداخت هزینه مایه‌کوبی هستند.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی با اشاره به اینکه استان در سال گذشته سال آرامی را از نظر ابتلای دام‌ها به بیماری تب برفکی پشت سر گذاشت خاطر نشان ساخت: خوشبختانه با طرح‌های اجرا شده در سال گذشته میزان ابتلای دام‌های این استان به بیماری تب برفکی نسبت به سال 89 بسیار کم بود که این حاصل اجرای طرح‌های خوب دامپزشکی در امر مایه‌کوبی دام‌‌ها است.

حسینی گفت: در دو ماهه گذشته از سال جاری نیز گزارشی از ابتلای دام‌ها به بیماری تب برفکی به ثبت نرسید، هر چند ثبت یک یا دو مورد گزارش کاملا طبیعی است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر دلیل اجرای طرح مایه‌کوبی در واحدهای صنعتی و پرواربندی ابراز داشت: از آنجا که جمعیت دامی موجود در دامداری‌های صنعتی و پرواربندی نسبتا بالا بوده و در این واحدها جمعیت دامی به دلیل اصلاح نژادهای صورت گرفته از حساسیت بیشتری برخوردارند و مقررات بهداشتی و قرنطینه‌ای در آنها به خوبی رعایت می‌شود، تصمیم گرفته شد فاز نخست واکسیناسیون تب برفکی در این واحدها به اجرا درآید و در فاز بعدی در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز در قالب طرح توسعه خدمات دام روستایی در روستاها و مناطق عشایری نیز اجرا شود.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول