اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی استان قم عنوان کرد

مایه‌کوبی رایگان 80 هزار رأس دام در قم

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی استان قم گفت: طرح مایه‌کوبی 80 هزار رأس دام در دامداری‌ و روستا‌های استان قم به صورت رایگان انجام می‌شود.

مایه‌کوبی رایگان 80 هزار رأس دام در قم

محمدمهدی رفیعی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به توقیف داروهای دامی خارج از شبکه توزیع توسط دامپزشکی در سطح شهر گفت: اداره کل دامپزشکی استان قم با همکاری نیروی انتظامی نسبت به توقیف محموله داروهای دامی که خارج از شبکه، توزیع شده‌اند اقدامات قانونی را انجام داده است.

وی افزود: همچنین یک دستگاه خودرو حامل داروهای دامی که خارج از شبکه مجاز اقدام به حمل و توزیع دارو به داروخانه‌های استان می‌کرد توقیف شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان قم ادامه داد: این محموله شامل 25 قلم انواع داروهای دامی به ارزش 135 میلیون ریال بوده که پرونده تشکیل شده در این زمینه به مراجع قضایی برای اقدام حقوقی ارسال شده است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر استان قم دارای پنج شرکت پخش دارو و 14 داروخانه دامپزشکی دارای پروانه بوده که با رعایت ضوابط بهداشتی در زمینه توزیع داروهای دامی مورد نیاز دامداران و مرغداران فعالیت می‌کنند.

رفیعی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح جامع مایه‌کوبی خاطر نشان کرد: فاز نخست طرح جامع مایه‌کوبی تب برفکی در استان قم توسط اداره کل دامپزشکی استان آغاز شده است.

وی اظهار کرد: طرح جامع مایه‌کوبی واکسیناسیون بیماری تب برفکی در بخش‌های مرکزی، جعفریه، سلفچگان و مجتمع‌های دامشهر و لبن به مرحله اجرا درآمده است.

مدیرکل دامپزشکی استان قم یادآور شد: در راستای اجرای این طرح 80 هزار رأس گاو و گوساله با استفاده از 15 اکیپ عملیاتی در برابر بیماری‌های دامی واکسینه شدند.

وی یادآور شد: این طرح در تمام روستاها و دامداری‌های مناطق مختلف استان قم به ‌صورت رایگان انجام می‌شود.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول