اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کردستان:

بروکراسی اداری سرمایه‌گذاران کردستان را فراری می‌دهد

خبرگزاری فارس: استاندار کردستان خواستار تعامل ادارات و بانک‌های عامل با سرمایه‌گذاران در استان شد و گفت: متاسفانه بروکراسی اداری و بهانه‌های بانک‌ها موجب کاهش رغبت سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در کردستان می‌شود.

بروکراسی اداری سرمایه‌گذاران کردستان را فراری می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علیرضا شهبازی پنج‌شنبه شب در کارگروه اشتغال استان کردستان در سنندج از اشتغال و سرمایه‌گذاری به‌عنوان دغدغه اصلی مسئولان و مردم این استان نام برد و اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی هم در سفر به استان کردستان تلاش برای رفع مشکل بیکاری و تقویت سرمایه‌گذاری در این استان را خواستار شدند.

وی تصریح کرد: بعد از سفر معظم‌له و تاکیدات ایشان بر رفع مشکل سرمایه‌گذاری و رفع بیکاری در این استان، مسئولان کشوری و استانی به جد وارد میدان شده و گام‌های خوبی برداشته شد.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال پایدار و جذب سرمایه‌گذاری از اولویت‌های اصلی دولت در کردستان است و در راستای تحقق این سیاست‌ اقدامات خوبی در چند سال اخیر انجام شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در زمینه جذب و حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در این استان هیچ مشکلی نداریم اما متاسفانه نگهداری سرمایه‌گذاران به خاطر قید و بند بانک‌ها کار را مشکل کرده است.

وی افزود: گاهی سرمایه‌گذاران به‌خاطر وجود بروکراسی‌های شدید اداری و قید بندهای بانک‌ها به اندازه‌ای اذیت می‌شوند که میل به سرمایه‌گذاری در استان را از دست می‌دهند.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: تنها با جذب و نگهداری سرمایه‌گذاران و اجرای پروژه‌ها و طرح‌های مختلف می‌توانیم مشکل بیکاری در استان را حل کنیم و تحقق این مهم نیازمند تلاش و همکاری همه مدیران و مسئولان در استان است.

توسعه بخش کشاورزی لازمه توسعه همه‌جانبه کردستان

شهبازی ظرفیت‌ها و استعدادهای بخش کشاورزی کردستان را یادآور شد و گفت: توسعه همه‌جانبه استان نیازمند توسعه بخش کشاورزی است.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: بدون شک رفع محدویت‌ها و تامین اعتبارات لازم برای توسعه بخش کشاورزی بستری برای اقدامات مهم در زمینه توسعه همه‌جانبه این استان خواهد بود.

به گفته شهبازی، توسعه بخش کشاورزی سیاست اصلی دولت بوده و ایجاد این فرصت‌ها در بخش کشاورزی در قالب تسهیلات بانکی بهترین راهکار برای ایجاد اشتغال در منطقه است.

وی ابراز امیدواری کرد اجرای طرح‌های مختلف کشاورزی ضمن رفع مشکل بیکاری توسعه همه‌جانبه استان را به همراه دارد.

تقویت و توسعه صنایع‌دستی در کردستان

شهبازی در ادامه توسعه و تقویت مشاغل خانگی و صنایع‌دستی در استان را با توجه به ظرفیت‌های موجود ضروری دانست و گفت: می‌توان با تقویت این دو حوزه با حداقل‌ امکانات زمینه اشتغالزایی و بهبود وضعیت معیشتی مردم را تسهیل کرد.

به گفته وی، حوزه خدمات و گردشگری نیز به‌عنوان ظرفیت‌های موجود استان برای بحث اشتغال‌زایی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با تلاش و پشتکار همه‌جانبه مسئولان استانی به‌ویژه در زمینه جذب و نگه‌داشتن سرمایه‌گذاران در سال‌جاری شاهد تحول اساسی در دو حوزه سرمایه‌گذاری و اشتغال در استان باشیم.

انتهای پیام/ش10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول