اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مصباح‌یزدی:

مرزبانی از دل‌ها جهاد فکری و اعتقادی است

خبرگزاری فارس:‌ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مرزبانی از دل‌ها جهاد در عرصه فکری و اعتقادی است و ثواب آن از جهاد فی‌سبیل‌الله در عرصه نظامی بیشتر است.

مرزبانی از دل‌ها جهاد فکری و اعتقادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی مراسم بزرگداشت‌ آیت‌الله حق‌شناس، آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی در مراسم گرامی‌داشت پنجمین سالگرد ارتحال حضرت آیت‌الله عبدالکریم حق‌شناس که در مدرسه عالی دارالشفاء قم برگزار شد اظهار داشت: علمای شیعه مرزبان دل‌های شیعیان هستند و تلاش کرده و می‌کنند تا مانع هجوم شیطان به قلب انسان شوند.

وی بیان کرد: مرزبانی از دل‌ها جهاد در عرصه فکری و اعتقادی است و ثواب آن از جهاد فی‌سبیل‌الله در عرصه نظامی بیشتر است.

آیت‌الله مصباح‌یزدی با بیان اینکه بین تعلیم و تزکیه رابطه تنگاتنگی وجود دارد خاطر نشان کرد: در زمان غیبت باب تعلیم و تزکیه تداوم پیدا کرده و علمای زیادی در این مسیر تلاش کرده‌اند و انجام آن یک واجب کفایی است.

وی با تاکید بر اینکه نباید تلاش‌هایی که توسط علما در مسیر تعلیم و تزکیه صورت گرفته را فراموش کنیم افزود: کتاب شرح لمعه یکی از افتخارات روحانیت است که متن این کتاب توسط شهید اول و حاشیه آن توسط شهید دوم نوشته شده و هزاران مجتهد با خواندن این کتاب با فقه اهل‌‌بیت (ع) آشنا شده‌اند.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه از زمان خلقت انسان تاکنون هیچ زمانی ابزار و مظاهر گناه به این صورت گسترده وجود نداشته است ابراز داشت: امروز با توجه به این همه ابزار انحراف در علم و عمل، علما وظیفه سنگین‌تری نسبت به تزکیه و تعلیم مردم جامعه دارند.

وی عنوان کرد: روش و شیوه صحیح، تجربه و معلم نقش مهمی در تعلیم دارد و در زمینه تزکیه نیز اخلاص، آگاهی و عمل شرط است.

عضو خبرگان رهبری بیان کرد: کسانی که برای کسب علم تلاش می‌کنند ممکن است بعد از یک عمر تلاش تنها در یک یا چند رشته از علوم موفق شوند که دلیل آن گستردگی و عمق علوم است.

آیت‌الله مصباح‌یزدی تصریح کرد: برای تحقیق و پژوهش یک دوره فقه 30 سال تلاش لازم است و خداوند متعال از باب رحمت واسعه خویش علوم را مانند مکاسب در اقلام مختلف تدوین کرده و علایق مختلفی را در وجود علما قرار داده است تا هیچ کدام از رشته‌های علم بی‌محقق نماند.

وی اظهار کرد: در گذشته در کشور عوامل انحراف زیادی وجود داشت که به وسیله لطف خداوند و بوجود آمدن نظام اسلامی افرادی آمدند که دست مردم را گرفته و آن را از انحراف نجات داده و پرواز دهند آیت‌الله حق‌شناس از جمله آن‌ها بود.

استاد برجسته حوزه علمیه افزود: خداوند در وجود ایشان جاذبه‌ای نهاده بود که افراد را با نفس، نگاه و رفتار و حتی شوخ‌طبعی خود سِحر می‌کرد.

انتهای پیام/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول