اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دشتستان:

شرکت در اعتکاف ورود به عرصه جهاد با نفس است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی دشتستان گفت: شرکت در اعتکاف ورود به عرصه جهاد با نفس است.

شرکت در اعتکاف ورود به عرصه جهاد با نفس است

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان حجت‌الاسلام سید علی‌پناه محمودی‌نیا بعد از ظهر امروز در نشست مسئولان فرهنگی دشتستان اظهار داشت: توسعه و گسترش فرهنگ والای اسلامی و قرآنی مهم‌ترین اولویت این نهاد در سال جاری است.

وی افزود: برگزاری مراسم مذهبی و معنوی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که با همکاری سایر دستگاه‌ها برگزار می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دشتستان با اشاره به اهمیت اعتکاف خاطر نشان کرد: اعتکاف، محو خودخواهى در امواج بلند خداگرایى و خدمت‏ به امت اسلامى است.

محمودی‌نیا تصریح کرد: اعتکاف، بیرون رفتن از خانه خویش و مصمم شدن بر حضور در خانه حضرت حق، گریز از لذت‌گرایى و مهار حس خودمحورى و برترى‌جوئى و بازگشت از قبله دنیاگرایان به سمت و سوى قلب و قبله هستى است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی با اشاره به ارتباط معنوی میان اعتکاف و دیگر عبادات اظهار داشت: حضور در مسجد که خود عبادت است، لازمه اعتکاف است، شرکت در اعتکاف، افزون بر آن که ورود به عرصه جهاد با نفس است، روحیه معنوی و توجه به ارزش‌های الهی را در همگان تقویت می‌کند.

وی اذعان کرد: اعتکاف پرورش جسم و جان است، انسان آمیزه‌ای از این دو و نیازمند پرورش در ابعاد وجودی خود است.

محمودی‌نیا با برشمردن اهمیت اعتکاف در زندگی روزمره مسلمانان افزود: اعتکاف شرایطی را فراهم می‌کند تا انسان‌ها با توشه معنوى و اعتقادى راسخ و ایمان و امیدى بیشتر، به زندگى خود ادامه داده و خود را براى صحنه‏‌هاى خطر و جهاد در راه خدا آماده کنند.

رئیس تبلیغات اسلامی دشتستان گفت: برگزاری مسابقه فرهنگی مذهبی ویژه معتکفین، توزیع کتاب و بسته‌های فرهنگی بین معتکفین از مهم‌ترین برنامه‌های ستاد اعتکاف دشتستان است.

وی همچنین با تسلیت ایام سوگواری ارتحال امام عظیم‌الشأن، مصلای جمعه شهرستان را مکان عزاداری عنوان کرد و افزود: با توجه به پیش‌بینی حضور آحاد مردم و با توجه به فضای معنوی مصلی، مراسم سالروز ارتحال حضرت امام راحل ساعت 10 صبح روز 14 خرداد در آن مکان برگزار می‌شود.

محمودی‌نیا توزیع یک‌هزار عدد وصیتنامه سیاسی الهی و زندگینامه آن حضرت، برپایی ایستگاه صلواتی و انتشار مجموعه سخنان امام راحل را از دیگر برنامه‌های مراسم عنوان کرد.

وی خاطر نشان کرد: اعزام کاروان به مرقد مطهر حضرت امام (ره)، برگزاری گفتمان دینی و برپایی ایستگاه صلواتی نیز از دیگر برنامه‌های جانبی این ایام است.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول