اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور تاکید کرد

فناوری هسته‌ای گامی بازدارنده در برابر کشورهای زورگو

خبرگزاری فارس: رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: پیشرفت‌های جمهوری اسلامی در زمینه فناوری هسته‌ای و سایر دستاوردها گامی بازدارنده در مقابل کشورهای زورگو است.

فناوری هسته‌ای گامی بازدارنده در برابر کشورهای زورگو

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی عصر امروز در گردهمایی مشترک ائمه جمعه با آموزش و پرورش استان لرستان در خرم‌آباد یکی از علل دین‌گریزی جوانان را رفتار بد مدعیان دین‌داری و مبلّغان دینی عنوان کرد و گفت: مربی پرورشی و روحانی باید با عمل و شیوه رفتاری خود نسل جوان را جذب نموده و تعلیمات را به شکل‌های رفتاری و آموزشی ارائه کند.

وی هم‌چنین استفاده ابزاری از دین، نداشتن علم و آگاهی نسبت به اصول و مبانی دینی، فقر و مشکلات مالی و معیشتی را از دیگر علل دین‌گریزی مردم عنوان کرد و افزود: مربی پرورشی و تربیتی برای موفقیت در انتقال مطالب باید شناخت کافی نسبت به مخاطب خود داشته باشد.

تقوی در ادامه با اشاره به موفقیت‌های نظام اسلامی،‌ پیشرفت‌های جمهوری اسلامی در زمینه فناوری هسته‌ای، صنایع دفاعی و سایر دستاوردها را گامی بازدارنده در مقابل کشورهای زورگو و قلدر دانست.

وی افزود: اگر این موفقیت‌ها نبود، شاید دشمنان طی سال‌های اخیر از اقدام نظامی علیه ایران نیز دریغ نمی‌کردند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با تاکید بر ضرورت همکاری و تعامل حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش در فعالیت‌های تربیتی و پرورشی، گفت: همراهی و همکاری این دو نهاد موجب تربیت دانش‌آموزانی متعهد و متخصص می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه یکی از اهداف مهم نظام جمهوری اسلامی، تربیت نسل جوان منطبق با مبانی اسلامی است،‌ همراهی حوزه‌های علمیه نقش موثری در این زمینه دارد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور خواستار بررسی نتایج تعامل حوزه‌های علمیه با آموزش و پرورش شد و گفت: برقراری ارتباط با نسل جوان و دانش‌آموزان یکی از مهم‌ترین اصول برای موفقیت در این زمینه است و باید از افراد آموزش‌ دیده و توانمند برای این کار استفاده کرد.

در ادامه استاندار لرستان گفت: 50 درصد از کل بودجه مازاد استان لرستان در سال‌ جاری برای ساخت، توسعه و تجهیز حوزه‌های علیمه، مصلاها، خانه‌های عالم و مساجد این استان هزینه می‌شود.

حبیب‌الله دهمرده افزود: در همین ارتباط اعتبارات اختصاص داده شده به حوزه‌های علمیه و مصلاهای استان در سال گذشته معادل مجموع اعتبارات پنج ساله اختصاص داده شده به این مراکز در استان بوده است.

وی با اشاره به تعامل و هم‌دلی مدیران اجرایی و ائمه جمعه استان لرستان اظهار داشت: در استان لرستان عقب‌ماندگی‌های بسیاری وجود دارد، ولی در زمینه ساخت حوزه‌های علمیه و مراکز فرهنگی،‌ هیچ محدودیتی وجود ندارد و در نظام مقدس جمهوری اسلامی به وی‍ژه در دولت نهم و دهم علاوه بر تامین زیرساخت‌ها، خدمات گسترده‌ای در بخش حوزه‌های علمیه و مساجد انجام شده است.

انتهای پیام/ب20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول