اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری صورت می‌گیرد

برگزاری جشنواره دانش‌آموزان نان‌آور خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی از برگزاری جشنواره دانش‌آموزان نان‌آور استان در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی خبر داد.

برگزاری جشنواره دانش‌آموزان نان‌آور خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید علیرضا موسوی‌نژاد ظهر امروز در گردهمایی معاونان پرورشی و تربیت‌بدنی شهرستان‏ها و مناطق معاونت پرورشی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی اظهار داشت: جشنواره دانش‌آموزان نان‌آور استان در راستای عمل به منویات رهبری در سال تولید ملی برگزار می‌شود.

وی افزود: در این راستا باید از هم‌اکنون برنامه‌ریزی‏های لازم انجام و دانش‌آموزان سرپرست خانوار شناسایی شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با اشاره به برگزاری طرح ملی حفظ قرآن گفت: این طرح به صورت بسیار مطلوبی در استان انجام شد.

موسوی‌نژاد با بیان اینکه در این طرح 3 میلیون و 500 هزار نفر در سطح کشور شرکت کردند، تصریح کرد: 25 هزار دانش‌آموز و فرهنگی نیز در خراسان‌جنوبی در این طرح شرکت کردند. درحال حاضر نیز 8 هزار دانش‌آموز و فرهنگی در سطح خراسان‌جنوبی حافظ کل قرآن هستند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی از حضور سازمان‏های قرآنی برای تست دانش‌آموزان در سال تحصیلی آینده خبر داد و گفت: این طرح باید به صورت جدی در تمام مدارس دنبال شده تا استعدادهای جدید شناخته شوند.

موسوی‌نژاد افزود: در حال حاضر خراسان‌جنوبی در بحث سرانه فضای آموزشی رتبه 26 و در بحث نمازخانه‏های مدارس رتبه 9 را در سطح کشور دارد.

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش قاینات نیز در این جلسه گفت: در سال تحصیلی جاری دانش‌آموزانی که در مساجد شهرستان و اقامه نماز جماعت و جمعه شرکت داشته‌اند شناسایی و از آنها تقدیر به عمل آمد.

رضا غلام‌پور افزود: عدم حضور مسئولان استانی در برنامه‏های برگزار شده از سوی آموزش و پرورش شهرستان مشکل و چالش اصلی در این شهرستان به شمار می‌رود.

وی از راه‌اندازی هیئت‌های دانش‌آموزی در دهه اول محرم توسط آموزش و پرورش قاینات خبر داد و یادآور شد: در این راستا تاکنون هیچ‌گونه اعتباری برای تأمین غذای این هیئت‏های عزاداری از سوی اداره کل استان به این شهرستان اختصاص نیافته است که برای ادامه این برنامه فرهنگی نیازمند اختصاص اعتبارات لازم است.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول