اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد کرمان عنوان کرد

جمع‌آوری 24 میلیارد تومان مشارکت‌های مردمی در کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کرمان گفت: طی سال گذشته 24 میلیارد تومان از محل مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان کرمان جمع‌آوری شد.

جمع‌آوری 24 میلیارد تومان مشارکت‌های مردمی در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، غلامرضا حسن‌خانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: طی سال گذشته تعهد 18 هزار مورد تسهیلات را در سه بخش کارانگیزی، مشاغل خانگی و خوداشتغالی از مرکز داشتیم که توانستیم رتبه نخست را در سطح استان به خود اختصاص دهیم.

وی بیان داشت: تعهد استانی برای کمیته امداد 3 هزار 857 طرح بود که با 461 درصد رشد، توانستیم 17 هزار و 515 مورد تسهیلات را در این زمینه پرداخت کنیم.

حسن‌خانی افزود: در زمینه کاریابی برای مددجویان با 160 درصد رشد رتبه ششم کشور را به خود اختصاص داده‌ایم و از مجموع تسهیلات خوداشتغالی 94 درصد آن پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: کمیته امداد استان کرمان متولی امر ایجاد اشتغال برای شهرهای زیر 20 هزار نفر شده و مسئولیت شناسایی و پرداخت تسهیلات را به عهده دارد.

حسن‌خانی با اشاره به فعالیت‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان در زمینه مباحث فرهنگی خاطر نشان کرد: 34 هزار و 480 دانش‌آموز و 8 هزار و 500 دانشجو از سوی این نهاد حمایت می‌شوند.

وی ابراز داشت: شش خوابگاه شبانه‌روزی تا پایان سال 89 برای استقرار دانش‌آموزان مستعد روستایی در شهرستان‌های کهنوج، بافت، بم، جیرفت، ماهان و راور احداث شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان گفت: طی دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان کرمان نیز احداث دو خوابگاه دانش‌آموزی در قلعه‌گج و رودبار جنوب مصوب شد.

حسن‌خانی اظهار داشت: این دو خوابگاه در حال حاضر 95 و 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و مهر ماه سال جاری آماده پذیرش دانش‌آموزان هستند.

وی بیان داشت: اردوگاه ماهان هر سال پذیرای 840 نفر از دانش‌آموزان کرمان و استان‌های همجوار از جمله هرمزگان و سیستان و بلوچستان است.

حسن‌خانی افزود: برای احداث یک سالن ورزشی چند منظوره در اردوگاه ماهان 1.5 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی عنوان کرد: در حوزه مشارکت‌های مردمی فعالیت‌ خوبی در استان کرمان انجام شده که بخشی از آن حاصل کار رسانه‌ها است.

حسنی‌خانی با اشاره به رشد درآمدی مشارکت‌های مردمی در استان کرمان ابراز داشت: سال 89 مبلغ 15 میلیارد و 200 میلیون تومان و سال گذشته 24 میلیارد تومان از مشارکت‌های مردمی جمع‌آوری شد.

وی با اشاره به حمایت 26 هزار و 400 حامی از 15 هزار و 600 یتیم استان کرمان خاطر نشان کرد: طی سال گذشته 11 میلیارد تومان توسط حامیان داخل و خارج از استان به حساب ایتام زیر پوشش کمیته امداد واریز شد.

حسن‌خانی تصریح کرد: در راستای توسعه فعالیت‌ها در تعامل با مجتمع مس سرچشمه 100 واحد مسکونی و 50 واحد در سیرجان از منابع گل‌گهر فراهم شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان گفت: در تعهدات دور دوم سفر 332 واحد و در دور سوم 960 واحد مسکونی تأمین اعتبار شد که بخشی از آن بلاعوض است.

حسن‌خانی عنوان کرد: 8 هزار و 300 مورد جهیزیه طی سال گذشته به زوج‌های جوان نیازمند اهدا شد، همچنین 5 هزار و 400 مورد زنان سرپرست خانوار و 6 هزار مجریان طرح‌های خودکفایی بیمه شده‌‌اند.

وی اظهار داشت: از محل منابع موردی در سال 89 مبلغ 800 میلیون تومان و در سال گذشته 1.5 میلیارد تومان برای غیرمددجویان پرداخت شده است.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول